ممکن است شما از آن دسته افرادی باشید که علاقه زیادی به راه اندازی سایت و کسب و کار اینترنتی دارید ولی نمی دانید وب سایت را چه طور طراحی و راه اندازی کنید. همچنین ممکن است به دلایل متعدد نیاز داشته باشید وب سایت شما در زمان کوتاهی طراحی و راه اندازی شود. در گذشته ساخت وب سایت نیاز به مهارت های فنی و انعطاف پذیر زیادی داشت. اما امروزه، با معرفی سایت سازهای بصری، شما می توانید یک وب سایت را از ابتدا، در زمان کوتاهی ایجاد کنید.

اگر نمی دانید چطور این کار را شروع کنید و یا در خصوص پرهزینه و وقت گیر بودن ساخت وب سایت نگران هستید، این مقاله برای شما مناسب است.

 

ساخت وب سایت

مراحلی که برای ساخت وب سایت در کوتاه ترین زمان ممکن باید انجام دهید:

 

  1. سرویس سایت ساز و یا شرکت طراحی سایت مناسب را انتخاب کنید.

امروزه تعداد زیادی از مردم برای اینکه به سرعت و به راحتی وب سایت خود را ایجاد کنند، از سایت سازها استفاده می کنند. با استفاده از سایت سازها می توان از وبلاگ های شخصی گرفته تا فروشگاه های تجارت الکترونیک، سایت های خبری و سایت های کسب و کار و … را ایجاد نمود.

با استفاده از بعضی از سایت سازها، می توانید سایت خود را با drag and drop اجزای مورد نیاز خود، ایجاد نمایید. شما می توانید بلوک های متن را جابجا کنید، تصاویر و فیلم ها را اضافه کنید، فونت و طرح رنگ را تغییر دهید و …

جهت انجام امور فوق شما نیاز به آشنایی با HTML ،CSS و یا طراحی سایت ندارید. فقط یک تم را انتخاب کنید، آن را به دلخواه خود سفارشی کنید و دکمه انتشار را فشار دهید. با این وجود، میزان سهولت ساخت وب سایت کاملا به سرویس سایت سازی که انتخاب می کنید، بستگی دارد.

با توجه به اینکه در حال حاضر تعداد بسیار زیادی سرویس سایت ساز همانند sitebuilder و یا wix وجود دارند که امکانات گوناگونی را ارائه می دهند، انتخاب گزینه مناسب کار چندان دشواری نمی باشد.

همچنین شرکت های بسیار زیادی از جمله شرکت سی ام اس تاپ ارائه دهنده خدمات طراحی سایت می باشند. بدین ترتیب که شما تنها با علام نیاز های خود خدمات مطلوبی را در زمینه طراحی و راه اندازی وب سایت های تجاری، فروشگاه های اینترنتی، پایگاه های های خبری و… دریافت خواهید نمود. با توجه به اینکه طراحی وب سایت در شرکت مسیرهاست با همکاری واحد گرافیک و تبلیغات صورت می گیرد، راهکار مناسبی برای حصول بهترین ارتباط تصویری با مخاطبین ارائه می شود.

 

  1. نام دامنه را انتخاب کنید.

برای داشتن یک وب سایت آنلاین، به یک نام دامنه نیاز دارید. نام دامنه شما چیزی است که بازدید کنندگان شما برای ورود به سایت شما وارد می کنند. به عنوان مثال نام دامنه شرکت سی ام اس تاپ، cmstop.ir می باشد.

شما می توانید دامنه را از طریق شرکت طراح سایت خود خریداری کنید، یا می توانید آن را از طریق ثبت کننده نام دامنه شخص ثالث خریداری نمایید. ساده ترین گزینه احتمالا خرید نام دامنه از طریق شرکت طراح وب سایت شما می باشد (اگر این شرکت خدمات ثبت دامنه نیز ارائه دهد)، زیرا شما را از انجام وظایف پیچیده برخورد با نیم سرورها باز می دارد.

هنگام انتخاب نام دامنه اطمینان حاصل کنید که گزینه انتخابی شما کوتاه، به یاد ماندنی و ترجیحا از با پسوند .com و یا .ir باشد.

 

  1. قالب خود را انتخاب کنید.

در صورتی که از خدمات سایت ساز یک شرکت استفاده نموده اید، با دسترسی حساب کاربری که توسط سازنده وب سایتتان ایجاد شده و همچنین تنظیم نیم سرورهای دامنه خود می توانید طراحی را شروع کنید.

ساخت وب سایت با ظاهر زیبا و حرفه ای، عملکرد صحبح و هماهنگ با آخرین استانداردهای طراحی وب یک کار بسیار دشوار است. به ویژه اگر شما تجربه ساخت وب سایت را نداشته باشید.

خوشبختانه، با استفاده از سرویس های سایت ساز شما می توانید از یکی از صدها قالب حرفه ای از پیش طراحی شده را انتخاب کنید.

قالب انتخابی پایه و اساس طراحی وب سایت شما را تشکیل می دهد. با امکان drag and drop که در اکثر سرویس های سایت ساز حرفه ای ارائه می شود، می توانید ظاهر قالب انتخابیتان را مطابق با نیاز های خود سفارشی سازی کنید. با این حال، شما بایستی قالبی را انتخاب کنید که برای صنعت شما مناسب باشد.

در صورتی که طراحی سایت خود را به یک شرکت طراح سپرده باشید،ساخت و یا انتخاب قالب مطالبق با نیاز ها و سلایق شما و توسط شرکت طراح سایت صورت خواهد پذیرفت. بدین ترتیب کار برای شما ساده تر خواهد شد.

 

  1. قالب خود را سفارشی سازی کنید.

هنگامی که قالب خود را انتخاب کردید، زمان سفارشی سازی فرا می رسد. چرا که شما می خواهید یک وب سایت منحصر به فرد داشته باشید و هیچ کس تمایل به داشتن یک وب سایت با ظاهر عمومی و تکراری ندارد.

بسیار مهم است که تمام عناصر قالب سایت ساز خود را سفارشی کنید. این یک روش مطمئن برای به دست آوردن یک ظاهر منحصر به فرد با حفظ عملکرد اصلی قالب می باشد.

به عنوان مثال، می توانید قالب خود را به شیوه های زیر سفارشی سازی کنید:

  1. اضافه کردن صفحات بیشتر به سایت خود
  2. تغییر تصاویر به عکس های حرفه ای خود
  3. تغییر رنگ پیش زمینه قالب خود
  4. تنظیم مجدد عناصر متن و طرح بندی کلی
  5. تغییر اندازه فونت یا سبک فونت

هنگامی که شما شروع به سفارشی سازی سایت خود کنید، با تمامی امکانات جانبی سرویس سایت ساز خود آشنا خواهید شد.

در صورتی که طراحی سایت خود را به یک شرکت بسپارید، عمده مطالب و محتوای مورد نظر شما توسط شرکت طراح در سایت شما قرار خواهد گرفت. اما از طریق دسترسی پنل مدیریتی که در اختیار شما قرار خواهد گرفت، می توانید در هر زمان نسبت به حذف و تغییر محتوای قبلی و همچنین وارد نمودن محتوای جدید در سایت خود اقدام نمایید.

 

  1. سایت خود را بازبینی نموده و ترفندهای نهایی را اجرا کنید.

بعد از انجام مراحل فوق ممکن است وسوسه شوید که وب سایت خود را منتشر کرده و آن را در اینترنت فعال کنید. اگر چه ممکن است برای این کار هیجان زده باشید، اما انجام یک بررسی نهایی بسیار حائز اهمیت می باشد.

عمده سرویس های سایت ساز دارای یک تابع پیش نمایش می باشند که به شما امکان می دهد که ظاهر نهایی سایت را بدون انتشار آن در اینترنت مشاهده کنید. این امر به شما امکان می دهد که ویرایش های نهایی را انجام دهید و از اشتباهات خجالت آور اجتناب کنید.

همانطور که سایت خود نگاه می کنید، سوالات زیر را بخوانید:

آیا هر گونه خطای تلفظ یا گرامری وجود دارد؟

آیا خطاهای عجیب قالب بندی وجود دارد؟

آیا تصاویر یا فیلم های من با طراحی موجود تناسب دارند؟

آیا تمام دکمه ها و لینک ها کار می کنند؟

آیا بازدیدکنندگان می توانند به طور مناسب سایت را پیمایش کنند؟

در صورتی که از خدمات طراحی سایت شرکت های مربوطه استفاده نمایید، عموما پیش از انتشار وب سایت تحت نام دامنه اصلی شما، امکان مشاهده پیش نمایش سایت را تحت یک دامنه تستی فرآهم می کنند. بدین ترتیب شما می توانید پیش از قرار دادن وب سایت خود در اینترنت یک بازبینی کلی انجام داده و تغییرات مدنظر خود را اعمال نمایید.

 

  1. سایت خود را منتشر کنید.

با اجرای تغییرات نهایی و رفع مشکلات، زمان انتشار سایت شما فرا رسیده است.

هنگامی که وب سایت خود را در بستر اینترنت منتشر کنید، همچنان می توانید تغییرات سریع و آسان را از طریق پنل مدیریتی سرویس سایت ساز انجام دهید. از خانواده، دوستان و همکاران خود بخواهید وب سایت شما را بررسی کنند تا ببینید که آیا نکته یا نکاتی را فراموش کرده اید و همچنان نیاز به اعمال تغییراتی وجود دارد.

اکنون زمان شروع جذب ترافیک بازدیدکنندگان، بازاریابی سایت و تحقق رویاهای آنلاین شما است. بسته به سرویس سایت سازی که انتخاب کرده اید، ممکن است ابزارهای اضافی بازاریابی نیز در اختیار داشته باشید که به شما در رشد وب سایت کمک کند.

 

نتیجه گیری

همانطور که می بینید ساخت وب سایت الزاما دشوار نیست و حتی می تواند سرگرم کننده باشد! با استفاده از یک سرویس سایت ساز و یا استفاده از خدمات یک شرکت طراحی سایت، می توانید روند ساخت وب سایت خود را به سرعت انجام دهید و در عین حال بر نتیجه نهایی کنترل کامل خواهید داشت. همین امروز شروع به ساختن سایت خود کنید!

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاه خود را ثبت کنید!
نام خود را وارد کنید