پیدا کردن نام مناسب برای دامنه، انتخاب طرح مناسب و شناخت تجربه کاربری. این ها مراحلی هستند که بیشتر افراد هنگام ایجاد وب سایت خود به آن توجه می کنند. با این وجود، هنگامی که وب سایت ساخته شد، چطور بازدیدکننده واقعی داشته باشیم تا بتوانیم کسب و کار آنلاین خود را راه اندازی کنیم؟ آیا باید هزینه ای بپردازیم تا وب سایتمان مورد توجه قرار بگیرد؟

 

موارد رایگان

 

خوشبختانه در عصر دیجیتال کانال های تبلیغاتی بی شماری موجود می باشد. در نتیجه، روش های زیادی برای شروع کسب و کار آنلاین وجود دارد که یا رایگان هستند یا نیاز به صرف هزینه خیلی کمی دارند. در ادامه به معرفی ۱۰ مورد از بهترین روش ها برای شروع کسب و کار آنلاین خواهیم پرداخت:

 

۱- مطبوعات

این روش ممکن است کمی قدیمی باشد، اما هنوز هم تاثیر گذاری زیادی دارد. در دنیای مدرن، مجبور نیستید تبلیغات خود را به طور مستقیم به شبکه های چند رسانه ای ارسال کنید. بلکه به جای آن می توانید این امر را از طریق وب سایت هایی که اخبار را با شبلکه های چند رسانه ای توزیع می کنند، انجام دهید. بعضی ار وب سایت ها در قبال این موضوع هزینه دریافت می کنند، پس یا یک بودجه ی مناسب برای آن در نظر بگیرید یا این کار را انجام ندهید. اما بعضی دیگر این مورد را به صورت رایگان انجام می دهند. اگر وب سایت شما جدید، جالب یا قابل توجه باشد، یک شبکه چند رسانه ای ممکن است برای استارت آپ شما یک سری تبلیغات رایگان فراهم کند.

اگر وب سایت برای یک تجارت محلی باشد، مانند یک فروشگاه خرده فروشی یا ارائه دهنده خدمات ساختمانی، ثبت تبلیغات را مستقیما از طریق رسانه ی محلی انجام دهید. اخبار شبکه های تلویزیونی محلی، روزنامه و نشریات منطقه ای، اغلب به بررسی استارت آپ هایی می پردازند، که مورد علاقه ی عموم باشد. بنابراین یک وب سایت خوش ساخت که امکانات جدید و متفاوتی دارد، دقیقا همان چیزی هستند که احتیاج دارند.

۲- لیست های تجارت محلی گوگل

تایید و به روز رسانی مرتب یک لیست تجارت محلی گوگل می تواند بدون پرداخت هزینه، مزایای زیادی را فراهم کند. هرکسی که تجربه ی تجارت محلی دارای نقشه و ساعات فعالیت را در یک محدوده ی مشخص در نتایج جستجوی گوگل را داشته باشد، می داند که این لیست تا چه حد می تواند موثر واقع شود. گوگل برای این سرویس، هزینه ای دریافت نمی کند، اما این روش فقط برای تجارت محلی با یک موقعیت فیزیکی مشخص و امکان سرویس دهی حضوری به مشتریان، می تواند موثر باشد. سرویس های کاملا آنلاین، سود کمتری از چنین لیست هایی می بینند و ممکن است با بازدید کننده های ناخواسته مواجه شوند. با این وجود بعضی از آن ها همچنان اصرار دارند که این لیست ها خیلی به آنها کمک می کند.

۳- استفاده از رسانه های اجتماعی

سال های زیادی است که، رسانه های اجتماعی تاثیر زیادی در رنکینگ وب سایت ها در موتورهای جستجو دارند. سایت هایی با کاربران زیاد در پلت فرم هایی مانند فیس بوک، توییتر، پینترست و اینستاگرام رنک بیشتری در نتایج جستجو دارند. گوگل و سایر موتورهای جستجو اعتقاد دارند، اگر یک وب سایت توجه زیادی را در رسانه های اجتماعی به خود جلب کند، این موضوع احتمالا معادل با زیاد بودن جستجوهای مربوط به آن است. البته در ارتباط بودن با مشتری های بالقوه از طریق رسانه های اجتماعی نیز، می تواند به خودی خود سود زیادی تولید کند.

بنابراین برای به دست آوردن این سناریوی برد-برد، احتیاج است که صفحاتی را در پلت فرم های اجتماعی پر بازدید ایجاد کرده و به صورت مکرر آن ها را به روز رسانی کنید. برخی از امکانات این پلتفرم ها عبارتند از ایجاد نظرسنجی برای مشتریان، معرفی محصولات جدید یا اطلاعیه ی سرویس ها و غیره. یک کمپین اجتماعی برای موفقیت معمولا نیاز به شناخت صحیح از مشتریان مورد هدف و پیدا کردن روش های خلاقانه دارد تا آنها را با برند خود در ارتباط نگه دارد.

۴- بازار بین المللی با مارک های ساخته شده

با بازار بین المللی، شما از مشتریان پایه ای تجارت و کسب و کار های دیگر استفاده می کنید تا لیست مشتریان خود را افزایش دهید. اگر این کار به طرز صحیحی انجام پذیرد، برای هر دو برند مزایایی به همراه دارد. به عنوان مثال، ممکن است یک استادیو ی عکاسی و یک بوتیک پیراهن عروس به صورت مشترک تبلیغی ایجاد کنند، با این امید که زوج های در شرف ازدواج که تمایل دارند در عکس های مراسم خود خوب به نظر برسند را به خود جذب کنند.

بخش حقه آمیز بازاریابی بین المللی پیدا کردن یک همکار تبلیغ کننده ی خوب است. بسیاری از کمپانی های کوچک تا متوسط ممکن است هنگامی که به آنها پیشنهاد همکاری بدهید، از هدف شما شک و تردید داشته باشند. شما باید طرحی ایده آل که منافع متقابل را برجسته می کند و هر گونه مشکلات بالقوه را از بین می برد، ایجاد نمایید. با این وجود، چنین بازاریابی های متحدی، می تواند برای هر شرکتی، سودهای طولانی مدت داشته باشد.

۵- همکاری با انجمن های آنلاین

یکی دیگر از اقدامات زیرکانه در جهت بهبود یک کسب و کار آنلاین، پیدا کردن انجمن های آنلاین مرتبط با برند شما یا سرویس هایی که می توانند ترافیک زیادی بر روی وب سایت شما تولید کنند، می باشد. ایجاد محتوا و فعالیت در چنین انجمن هایی به شما این امکان را می دهد که در سایت های دیگر با کاربران متفاوت، لینک هایی ایجاد کنید که کاربران می توانند آن ها را دنبال کرده و وارد سایت شما شوند. این موضوع از دو جهت حائز اهمیت است: برند شما را به بازدیدکنندگان این وب سایت معرفی می کند و همچنین بک لینک هایی برای سایت شما به وجود می آورد.

گوگل و سایر موتورهای جستجو از این بک لینک ها در الگوریتمشان استفاده می کنند. هرچه لینک های بیشتری به یک سایت برگردند، موتورهای جستجوگر بیشتر مطمئن می شوند که محتوای این سایت به قدری قابل اعتماد است که دیگر سایت ها می توانند به آن تکیه کنند. محتوای وب سایت شما باید با نتایج جستجو نزدیک باشد، در این صورت موتورهای جستجو رنک بیشتری به آن می دهند.

 

شروع تجارت

۶- استفاده از تجزیه و تحلیل های گوگل

گوگل سرویس های رایگان و مقرون به صرفه ی زیادی به دارندگان وب سایت ها عرضه می کند. Google Analytics به شما کمک می کند تا متوجه شوید بازدید کننده ها زمانی که به وب سایت شما وارد می شوند، دقیقا چه عملی را انجام می دهند، چطور به آنجا رسیده اند و چرا آن را ترک کرده اند. با این کار می توان رد پای همه ی بازدید کنندگان را دنبال کرد، به موقعیت جغرافیایی آن ها در سراسر دنیا پی برد، آن ها را هنگامی که  صفحات مختلف وب سایت شما را دیدار می کنند، دنبال کرد و حتی اطلاعات دموگرافیک فراهم نمود. همه ی این موارد به نوبه ی خود به شما اجازه می دهد که ترفند هایی برای بهتر شدن ظاهر، محتوا، طرح و المان های دیگر وب سایتتان ارائه دهید.

هرچه بازدیدکنندگان بیشتر در وب سایت شما بمانند، گوگل این موضوع را متوجه شده و رنک صفحه ی شما را بالاتر می برد. اگر بازدیدکنندگان چیزی که می خواهند را سریعتر و آسان تر پیدا کنند، ممکن است از شما خرید کرده و اطلاعات وب سایت شما را با دیگران تقسیم کنند و از سایت شما بک لینک به وجود آورند. این کار همچنین کمک می کند رنک وب سایت شما در نتایج جستجو بهتر شود. استفاده از اطلاعات ایجاد شده از تجزیه و تحلیل گوگل، به بهبود تجربه ی کاربران سایت شما کمک میکند.

۷- یادگیری و پیاده سازی بهترین تمرین های سئو

علاوه بر استفاده از تجزیه و تحلیل های گوگل، بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) هم می تواند تاثیر زیادی در بازدیدکنندگان وب سایت داشته باشد. متاسفانه سئو چیزی شبیه به یک منحنی یادگیری دارد و بیشتر یک هنر است تا یک علم سفت و سخت. سئو به این نیاز دارد که مالک وب سایت اطلاعات جالب و درگیرکننده را همراه با کلمات کلیدی مرتبط برای آن فرآهم کند. چرا که موتورهای جستجو همواره الگوریتم های خود را برای ارائه نتایج مرتبط تر و مفید تر مورد استفاده قرار می دهند.

برخی همچنان بر این باور غلط که از دهه های پیش است باقی مانده اند و معتقدند که برای داشتن سئوی خوب، تمام کاری که باید انجام دهیم استفاده از تعداد زیادی کلمات کلیدی در یک صفحه است. این شیوه که پر کردن کلمات کلیدی نامیده می شود در روزهای اولیه ی استفاده از اینترنت کارآمد بود. امروزه این موارد حتی می تواند به رنکینگ سایت صدمه بزند.

حضور در رسانه های اجتماعی، استفاده از برچسب روی تصاویر، محتوای مرتبط و به میزان کافی در هر صفحه از یک وب سایت حائز اهمیت است. آشنا شدن با بهترین تمرین های سئو و همگام ماندن با تغییرات، دو راهکار اصلی رنکینگ بالا در نتایج جستحوهای ارگانیک و تولید ترافیک بیشتر است.

امروزه، هزاران وب سایت منابع و اطلاعاتی در مورد بهینه سازی جستجو ارائه می دهند. این اطلاعات به صورت منظم تغییر می کند، پس باید همواره در حال یادگیری باشید. اگرچه این کار زیاد هم آسان نیست، اما خوشبختانه یادگیری و پیاده سازی بهترین تمرین های سئو معمولا رایگان است.

 

۸- ایمیل

معمولا کمپین های بازاریابی ایمیل، یک کانال مهم برای ارتباط منظم با مشتری ها ایجاد می کند. بازاریابی ایمیل به شما اجازه می دهد که به طور مستقیم و به صورت رایگان با یازدیدکنندگان وب سایت خود ارتباط برقرار کنید. شرکت های فراهم کننده ی سرویس ایمیل متعددی وجود دارند که امکان ارسال تعداد محدودی ایمیل را به صورت رایگان ارائه می دهند.

شما همواره بایستی به مشتری های بالقوه و موجود خود ایمیل ارسال کنید و از برند خود حمایت کنید. این موضوع باعث می شود که مسائل مهم را اشتراک گزاری کنید، رویدادهای پیش رو را توصیف کنید و اخبار سازمانتان را منتشر کنید. این ایمیل ها می تواند توجه مردم را به شما جلب کند و در خوانندگان ایجاد علاقه کند.

نرخ باز کردن و کلیک کردن و امتیاز دادن در ایمیل های تبلیغلتی معمولا خیلی کم به نظر می رسد. اجازه ندهید که این موضوع شما را سرد کند. خطوط موضوعتان را پر رنگ کنید تا برقراری ارتباط شما با مخاطب بهتر شود. به یاد داشته باشید که برخی از بزرگترین سازمان ها در جهان سالانه هزینه ی زیادی را صرف کمپین های ایمیل می کنند. آنها کاملا ارزش این روش را می دانند و  این یکی از روش هایی است که هرگز نباید نادیده بگیرید.

۹- پست کردن فیلم

چند سال پیش، یوتیوب دومین موتور جستجو در جهان شد. البته یوتیوب دقیقا یک موتور جستجو نیست و بیشتر یک وب سایت میزبانی فیلم است. هنوز هم به دلیل ارتباط آن با گوگل، محتوای فیلم های یوتیوب بالاتر از مطالب نوشتاری در نتایج جستجو ظاهر می شود. بنابراین یک فیلم که راجع به طریقه ی عوض کردن لاستیک اتومبیل است، ممکن است در نتایج جستجو بالاتر از یک شرح نوشتاری از همین موضوع ظاهر شود. به علاوه خیلی از مردم هنگامی که می خواهند راجع به موضوعی آموزش ببینند، مستقیما به یوتیوب میروند.

اکثر کسانی که تلفن همراه دارند در واقع یک دوربین فیلم برداری در جیب خود دارند. به علاوه، آپلود کردن و ادیت کردن فیلم ها با ویدئو ادیتور یوتیوب به طرز چشمگیری آسان شده است. با در نظر گرفتن این موارد، استفاده نکردن از یوتیوب برای شرکت هایی که سعی در هدایت ترافیک به سمت وب سایتشان را دارند، قابل توجیه نیست. شما می توانید راجع به هر موضوعی فیلم تهیه کرده و فرهنگ سازمان خود را به نمایش بگذارید، یک محصول جدید را نشان بدهید، راجع به ارزش سرویس خود صحبت کنید و یا یک پیام بازرگانی درست کنید. محتوای ویدئویی بازدید زیادتری را نسبت به روش های دیگر برای وب سایت شما به همراه دارد.

۱۰-ایجاد یک بلاگ

از تمامی فعالیت هایی که می توان برای جذب ترافیک اضافه به وب سایت انجام داد، تعداد کمی از آنها به اثر بخشی بلاگینگ هستند. وبلاگ نویسی می تواند امکان پیاده سازی بهترین و مدرن ترین تکنیک های سئو را برای یک وب سای فرآهم کند. وبلاگ نویسی می تواند به عنوان پایه ای برای به روز رسانی های منظم شبکه های اجتماعی استفاده شود. می تواند محصولات و خدمات جدید را اعلام کند و به مطالبی را به بازدیدکنندگان آموزش و یا اخباری را اطلاع دهد. می تواند فضایی برای به اشتراک گذاری فیلم های شما باشد. از همه مهمتر، یک وبلاگ خوب کمک می کند برای نام تجاری خود اعتبار ایجاد کند. چند مقاله اخیر شما می تواند به عنوان پایه ای برای کمپین ایمیل خبرنامه دوره ای استفاده شود.

همانطور که می بینید، یک وبلاگ می تواند در کنار تقریبا هر مورد دیگری در این لیست کار کند و می تواند پایه ای برای تمام روش های تجارتی شما باشد و انجام هر المان دیگری را ساده کند. در حقیقت شما در حال حاضر در حال مطالعه ی یک بلاگ هستید.

 

 

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاه خود را ثبت کنید!
نام خود را وارد کنید