دروپال (Drupal) یکی از ده ها سیستم مدیریت محتوای (CMS) متن بازی هست که برای طراحی سایت و مدیریت محتوا در وب مورد استفاده قرار می گیرد. دروپال دارای یک جامعه متخصص بزرگ و در حال رشد است که بر روی بهبود عملکرد آن کار می کنند. برای راه اندازی مناسب دروپال درک نیاز ها، انتظارات و هزینه بسیار مهم است.

از Drupal برای مدیریت حدود ۴ درصد از کل صفحات وب استفاده شده است. تا ابتدای سال ۲۰۱۸ جامعه دروپال حدود ۱/۳ میلیون کاربر داشته است و بیش از ۴۰ هزار ماژول، نزدیک به ۳ هزار قالب برای تغییر ظاهر جهت ایجاد یک سیستم مدیریت محتوای دروپالی پیچیده، برای آن ارائه شده است.

 

دروپال

 

Drupal یکی از قدرتمندترین فریم ورک های مدیریت محتوای تحت PHP که توسط آن می توان سایت های بسیار قدرتمندی را ایجاد نمود، البته این قضیه باعث نمی شود که نتوان از آن برای سایت های کوچک و متوسط استفاده نمود. پس می توانید جهت طراحی سایت با هر ابعادی با خیال راحت از دروپال استفاده نمایید.

 

مزایای دروپال چیست؟

  • سادگی راه‌ اندازی وب سایت
  • کاملا متن باز (open source)
  • وجود ماژول ها و قالب های متعدد
  • پشتیبانی کامل از زبان فارسی
  • مدیریت ساده مطالب و منو ها
  • مدیریت کاربران و نظرات کابران
  • مدیریت تصاویر و ویدئو ها
  • قابلیت به روز رسانی به نسخه های جدید
  • بسیار منعطف و قابل برنامه ریزی
  • امنیت بسیار بالا سیستم مدیریت محتوا

 

مزایای دروپال

 

مواردی که در هنگام انتخاب دروپال باید به آنها دقت کنید:

 

امکانات متنوع

Drupal امکاناتی را ارایه می کند که برای افزایش حداکثری بهره وری بتوانید بر روی رشد کسب و کارتان تمرکز کنید.

 

سئوی بهبود یافته

مجموعه ماژول های بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) به شما کمک می کنند تا وب سایت شما اصول اولیه برای دیده شدن توسط موتور های جستجو داشته باشید.

 

ظاهر خوب

ساختار قالب Drupal این قابلیت را فراهم می کند تا ظاهر و احساسی را بدست بیاورید که تمایل دارید از برند شما منعکس شود.

 

ادغام با API

Drupal این امکان را فراهم می کند تا به راحتی محتوا و API ها در وب سایت شما ادغام شوند.

 

جستجو

Drupal امکانات قدرتمندی برای جستجوی در میان محتوا دارد و سیستم طبقه بندی آن به گونه ای است که کاربران وب سایت به راحتی می توانند به محتوای مورد نیازشان درسترسی داشته باشند.

 

وجود ماژول های فراوان

وقتی صحبت از ماژول ها و دروپال می شود، دیگر محدودیتی برای آن وجود ندارد. دروپال دارای جامعه بزرگ و قدرتمندی است که همه ساعته در حال ایجاد ماژول ها و امکانات جدید هستند. اگر وسوسه شدید که تا حد ممکن امکانات زیادی را به سایت دروپال خود اضافه کنید، رویکرد مشخصی را ایجاد کرده و امکانات جدید را به آرامی و با اصول خاصی به وب سایتتان اضافه کنید و پیچیدگی وب سایتتان را هماهنگ با گسترش کسب و کارتان افزایش دهید. این کار مانع ااز ایجاد اختلال و پسرفت در روند کار می شود.

 

یک سیستم محتوای عالی

گذشته از ویدوئو ها، تصدیق کاربران، اخبار و مواردی که بر عالی بودن دروپال تاکید کرده اند، توانایی دروپال در مدیریت مقادیر بسیار زیاد  محتوا آن را تبدیل به ابزاری قدرتمند برای بسیاری شرکت ها کرده است. اگر کسب و کار شما درگیر طبقه بندی داده ها، محصولات و حتی اشخاص به روش های متعدد است، دروپال قدرتی در حد یک سازمان بزرگ را برای مدیریت محتوا در اختیارتان قرار میدهد.

 

ایجاد محتوای آسان

ماژول های تعیین سطح دسترسی در دروپال به شما اجازه می دهند تا محیطی سفارشی را در اختیار کاربرانتان قرارد هید. انعطاف پذیر بودن دروپال، شما را قادر می کند  به راحتی role هایی را برای اعضای تیم جهت بازنگری، ویرایش و تایید محتوا تعیین کنید. می توانید role هایتان را بر حسب نیازتان ساده یا پیچیده طراحی کنید اما سعی کنید تا حد ممکن role ها را ساده ایجاد کنید. این سیستم تعیین دسترسی امنیت وب سایت شما را نیز در مقابل نفوذگران افزایش می دهد.

 

کد نویسی استاندارد

یکی از ویژگی های دروپال در مقابل دیگر سیستم های مدیریت محتوا  از جمله وردپرس و جوملا این است که به روش کاملا استاندارد و بهینه پیاده سازی شده است. توسعه دروپال و کد نویسی بر پایه کتابخانه های از پیش تعریف شده و کنترل شده دروپال می باشد. دروپال را یک فریم ورک برنامه نویسی مستقل نیز می شناسند و دلیل آن این است که دروپال ارتباط دو طرفه ای میان هسته و ماژول های دروپال وجود دارد که باعث یکپارچگی دروپال شده است.

 

قابلیت اندازه پذیری

از مهم ترین ویژپی های دروپال، اندازه پذیری آن است. شما در عین حال می تونید یک وب سایت دروپالی ساده داشته باشید و متناسب با رشد سازمانتان وب سایتتان را گسترش دهید. دروپال به خوبی با رشد نیاز های شما رشد می کند.

 

امنیت بالا

Drupal همیشه در میان سیستم های مدیریت محتوا و فریم ورک های مدیریت محتوا، امن ترین سیستم شناخته شده است و جوایز بسیاری در این زمینه کسب کرده است. بیش از ۶۰ درصد از وب سایت های دولتی امریکا و بیش از ۷۵ درصد از وب سایتهای دولتی دنیا، از دروپال برای مدیریت وب سایت خود استفاده می کنند.

 

نگهداری

بسیاری از کسب و کارها تمام پول هایشان را صرف تعمیرات و نگهداری وب سایتشان می کنند، بدون اینکه برنامه ریزی دقیقی برای نگهداری تعمیرات وب سایت داشته باشند. متن باز بودن دروپال بدین معنی است که وب سایت مرتبا نیاز به به روز رسانی های امنیتی، رفع مشکل ماژول ها و بهبود عملکرد دارد. بهترین راه این است که رشد وب سایتتان را مدیریت کنید و پیچیدگی آن را متناسب با رشد کسب و کارتان افزایش دهید.

 

یک برنامه نگهداری خوب داشتن برنامه منظم برای بک آپ است. گذشته از اینکه با ماژول های Backup و یا از روی خود سرور پشتیبان تهیه می کنید، پشتیبان ها به شما کمک می کنند از داده هایتان حفاظت کنید. خصوصا زمانی که قصد دارید سرور خود را جا به جا کنید و یا به دلیل خرابی های سخت افزای اطلاعتان را بازگردانید.

 

سیستم مدیریت محتوای دروپال

 

در پایان می توان گفت، بدون شک دروپال یکی از بزرگترین و محبوب ترین سیستم مدیریت محتوا، جهت مدیریت و طراحی وب سایت های اینترنتی در جهان می باشد. دروپال در رشد کسب و کار کوچک شما می تواند خیلی مفید باشد. اگر به دنبال پلتفرمی هستید که بتواند همراه با کسب و کار و بودجه شما رشد کند، سیستم مدیریت محتوای دروپال بر حسب نیاز شما هم می تواند ساده باشد و هم می تواند بر اساس نیاز شما ساختار پیچیده ای داشته باشد. ضمن اینکه به دلیل متن باز بودنش، فرصت های نامحدودی را برای سفارشی سازی به شما خواهد داد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاه خود را ثبت کنید!
نام خود را وارد کنید