عوامل مختلف بسیار زیادی وجود دارد که پس از ایجاد وب سایت شما باید با آنها آشنا شوید، اما یکی از مهمترین این عوامل سئو (بهینه سازی موتورهای جستجو) می باشد. سئو به مجموعه فرایندهایی گفته می شود که بر روی دیده شدن صفحات یک وب سایت در نتایج غیر پولی جستجو تاثیر گذار است. به عبارت دیگر سئو به فرآیند بهینه سازی محتوای آنلاین گفته می شود به گونه ای که موجب افزایش جذابیت آنها برای موتورهای جستجو شده و در نتیجه، آن محتوا در هنگام جستجوی عبارتی به خصوص، در رتبه بالاتری قرار می گیرد. با توجه به این تفاسیر درک انواع مختلف سئو برای موفقیت هر وب سایتی امری ضروری است.

 

درک انواع مختلف سئو

 

به گمان اکثر افراد، سئو مجموعه ای جادویی از ترفندهایی است که می توانید برای بالا رفتن رتبه وب سایت خود در نتایج موتورهای جستجو از آن استفاده کنید. اما در واقع، سئو یک ترفند جادویی نیست و فقط برنامه ریزی استراتژیک است. سئو شامل انواع مختلفی می شود و به طور معمول، آن را به چهار دسته اصلی تقسیم می کنند:

  1. کلاه سفید
  2. کلاه سیاه
  3. کلاه خاکستری
  4. سئو منفی

هدف تمام این موارد کمک به شما در کسب رتبه بهتر در نتایج موتورهای جستجو است، اما تفاوت آنها در هزینه ها، ارزش کلی و مدت زمان به نتیجه رسیدن آنها است.

انواع مختلف سئو:

در ادامه به بررسی چهار دسته اصلی سئو خواهیم پرداخت و آنها را تجزیه می کنیم تا بتوانید مفهوم هر یک از انواع سئو و تاثیر آن در وب سایت خود را بهتر درک کنید.

سئو کلاه سیاه

سیاه، رنگی است که اغلب با شر، رمز و راز و مرگ مرتبط است – و این موضوع دلیل این است که متخصصان، تکنیک های فریبنده و غیر مجاز در سئو را “کلاه سیاه” می نامند. این مورد شامل همه راه های مربوط به شکستن قوانین می باشد.

سئو کلاه سیاه گاهی اوقات خیلی سریع شما را به نتایجی که می خواهید، می رساند، اما معمولا با مقرراتی که در Google Webmaster Guidelines منتشر شده است، در تضاد است. در واقع، بسیاری از تاکتیک های سئو کلاه سیاه به طور خاص ممنوع هستند (مانند تکرار مصنوعی کلمات کلیدی) و در صورتی که این تاکتیک های غیر اخلاقی توسط گوگل شناسایی شوند، وب سایت شما به سرعت از نتایج جستجو حذف خواهد شد.

آیا نتایج سریع سئو واقعا ارزش این خطر را دارد؟ ما اینطور فکر نمی کنیم.

سئو کلاه سفید

هرچند سئو کلاه سفید کندتر به نتیجه می رسد، اما ایمن تر بوده و به قوانین گوگل پایبند است و در نهایت نتیجه بهتری را ارائه می دهد. به ثمر رسیدن سئو کلاه سفید ممکن است زمان بیشتری طول بکشد، اما نتایج حاصل از آن در طول زمان ماندگار خواهند بود. بنابراین هر چه مدت زمان طولانی تری از آن استفاده کنید، نتایج حاصل بهتر خواهند بود.

در حالی که سئو کلاه سیاه بر تاکتیک هایی متمرکز است که برای “فریب دادن” موتورهای جستجو در جهت اینکه تصور کنند یک سایت دارای محتوای با کیفیت است، استفاده می شود، سئو کلاه سفید بر روی ایجاد محتوای با کیفیت تمرکز می کند. سئو کلاه سفید بر رضایت مخاطب تمرکز دارد و به همین دلیل در بلندمدت به جذب بازدیدکنندگان وفادار و ترافیک بازگشتی کمک می کند، بنابراین تاثیر مثبتی بر سئو دارد.

اگر شما صاحب یک کسب و کار محلی هستید، سئو کلاه سفید همچنین می تواند روند کار بر روی لیست های محلی را نیز شامل شود. این به معنای لیست کردن کسب و کار خود در Google Maps، فیس بوک و دیگر دایرکتوری های معروف آنلاین است. از صحیح بودن اطلاعات خود اطمینان حاصل کنید و در نظر داشته باشید که حضور آنلاین یک راه آسان و ایمن برای کمک به تقویت رتبه وب سایت شما در موتورهای جستجو است.

سئو کلاه خاکستری

اگر سئو کلاه سیاه بد و سئو کلاه سفید خوب است، پس ممکن است تصور کنید که سئو کلاه خاکستری باید چیزی ما بین این دو باشد، اما این تصور تقریبا نادرست است. به گفته مشاور سئو، جان آندرو، سئو کلاه خاکستری چیزی بین سئو کلاه سیاه و کلاه سفید نیست، بلکه “تمرین تاکتیک ها / تکنیک هایی که با اخبار منتشر شده از گوگل به درستی تعریف نمی شوند و افراد معقول ممکن است، در مورد چگونگی پشتیبانی از تاکتیک ها یا تضاد آنها با روحیه دستورالعمل های منتشر شده گوگل، مخالف باشند. ”

درست است که سئو کلاه خاکستری لزوما هر قاعده ای را نمی شکند، اما با این وجود بهترین سیاست هم نیست.

سئو منفی

آن گونه که از اسم آن برداشت می شود، این مورد گزینه خوبی نیست. پس چرا از سئو منفی استفاده می شود؟

در واقع، پس از اینکه یک وب سایت خود را ایجاد می کنید، سئو منفی چیزی نیست که بر روی آن انجام دهید. سئو منفی استفاده از تکنیک های کلاه سیاه برای خرابکاری عمدی یک وب سایت رقیب است. این تاکتیک ها می توانند اشکال مختلفی داشته باشند:

  • هک کردن یک وب سایت
  • کپی کردن محتوای اختصاصی و توزیع آزادانه آن
  • ایجاد پروفایل های اجتماعی جعلی
  • اضافه کردن لینک های اسپم به نظرات یا بررسی ها

لازم به ذکر است که انجام این امر بسیار غیر اخلاقی و غیر حرفه ای است.

استفاده از سرویس های سایت ساز برای کمک به مدیریت سئو

هنگامی که شما وب سایت خود را ایجاد می کنید، یکی از ضروری ترین حرکت هایی که بایستی انجام دهید، نصب یک پلاگین سئو با کیفیت است. پلاگین های سئو بسیاری از کارهای ضروری را به صورت اتوماتیک انجام می دهند و بنابراین شما می توانید به جای آن بر روی چیزهای دیگر (مانند ایجاد تعداد زیادی محتوای با کیفیت) تمرکز کنید.

 

استفاده از سرویس های سایت ساز برای بهبود سئو

 

پلاگین های زیادی وجود دارد که می توانید از آنها برای بهبود سئوی وب سایت خود استفاده کنید، مانند Yoast SEO، All in One Package SEO و حتی قابلیت های داخلی سئو در پلاگین JetPack.

نتیجه نهایی

اکثر مردم وقتی که درباره سئو فکر می کنند، آنچه که آنها در ذهن دارند، نوع کلاه سفید است و این امر عاقلانه ای می باشد. اگر قرار باشد از بین همه انواع سئو فقط یک نوع را استفاده کنید، قطعا بایستی سئو کلاه سفید را انتخاب کنید.

اگر می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد چگونگی ایجاد یک وب سایت که دستیابی به آن برای موتورهای جستجو ساده است (SEO-friendly) و یا اطلاعاتی در مورد چگونگی اجتناب از مورد هدف قرار گرفتن سئو منفی کسب نمایید، همین الان با ما تماس بگیرید. تیم طراحی سایت متخصص ما به شما کمک خواهد کرد که یک وب سایت سفارشی ایجاد کنید که رتبه آن در نتایج همه موتورهای جستجو بالا باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاه خود را ثبت کنید!
نام خود را وارد کنید