CTR مخفف Click-Through Rate و به معنی نرخ کلیک است. CTR یا نرخ کلیک از نسبت تعداد کلیک کاربران به تعداد دفعات نمایش آدرس و نام برند در نتایج جستجو بدست می آید. هرچه نرخ کلیک مقدار بیشتری را نمایش دهد بیانگر آن است که نتایج نشان داده شده برای کاربران مطلوب تر بوده است. به عبارت دیگر نرخ کلیک نسبت تعداد افرادی که بر روی سایت شما در نتایج جست و جو کلیک کرده اند و وارد سایت شما شده اند به کل میزان نمایش سایت شما در نتایج جست و جو است.

نرخ کلیک چگونه محاسبه می شود؟

تعداد دفعاتی که کاربران هنگام جستجوی عبارت خاصی در اینترنت، وارد سایت شما شوند به کل تعداد نمایش های سایت شما در نتایج جستجو، به عنوان عددی است که نرخ کلیک بر حسب آن سنجیده می شود. یعنی اینکه در ازای تعداد دفعاتی که سایت شما در نتایج جستجو ظاهر شده است، چند بار کاربران روی آن کلیک کرده ند. در مبحث سئو این تعریف از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

نرخ کلیک

 

صرف بودن در نتایج گوگل از اهیمت برخوردار نیست و باید برای سیاست های سئو خود برنامه ریزی کنید. صرف بودن در نتایج جستجو مانند آن است که در یک منطقه مغازه ای تهیه کنید، ولی قادر به فروش کالا و خدمات خود در آن منطقه نباشید. بنابراین به جای اینکه انرژی خود را بر روی رتبه گرفتن تعداد صفحات بیشتری از سایت با یک کلمه کلیدی با مخاطب بالا صرف کنید، برای صفحه اصلی سایت خود بر روی کلمات کلیدی پر مخاطب تمرکز کرده و برای هر کدام از صفحات سایت خود یک کلمه کلیدی منحصر به فرد و مرتبط با آن صفحه در نظر بگیرید. این تکنیک باعث افزایش نرخ کلیک و دیده شدن سایت شما و افزایش فروش محصولات سایت خواهد شد.

 

Impression چیست؟

Impression به معنی حضور شما در نتایج جستجو است. هر زمان که یک کاربر عبارتی را در گوگل جستجو میکند برای تمام نتایج موجود در صفحه یک Impression ثبت میشود. حتی اگر شما در باکس های ویژه مانند نمایش نقشه یا نمایش تصاویر حضور داشته باشید یک impression برای شما لحاظ میشود.

اگر شما در انتهای صفحه دوم نتایج گوگل باشید ولی کاربر به این صفحه مراجعه نکند برای شما Impression ثبت نمی شود ولی اگر کاربر وارد صفحه دوم شود حتی اگر تا پایین صفحه اسکرول نکند که نتیجه شما را مشاهده کند برای شما impression لحاظ میگردد.

 

نرخ کلیک طبیعی چیست؟

CTR یا نرخ کلیک طبیعی که در انگلیسی به آن Organic CTR می گویند، نرخ کلیک های واقعی سایت می باشد. امروزه شرکت های زیادی وجود دارند که با کمک ربات ها به شما امکان افزایش نرخ کلیک سایت را می دهند. نرخ کلیک طبیعی نرخ کلیکی است که کاربر واقعی سایت آن را ایجاد کرده است. اهمیت نرخ کلیک طبیعی در این موضوع است که می توان، با کمک آن دریافت که کاربران واقعی به چه میزان جذب سایت شما شده و روی لینک شما در نتایج گوگل کلیک کرده اند. اگر از ربات هایی برای افزایش رتبه الکسا و مانند آن استفاده می کنید، نرخ کلیک شما ممکن است واقعی نباشد.

برخی از شرکت ها برای بالا بردن رتبه سایت های مشتریانشان عده ای را استخدام می کنند، که با دستگاه های مختلف و با کمک ابزار های پروکسی با ID های مختلف روی آدرس سایت در گوگل کلیک کنند. این روش برای بالا بردن نرخ کلیک موجب می شود نتوان میزان واقعی کاربر وارد شده به سایت را محاسبه و مدیریت کرد. افزایش نرخ کلیک بصورت تصنعی شاید بتواند، بصورت موقت یک سایت را بالا نگه دارد، ولی بعد از آنکه این کلیک های تقلبی حذف شد سایت به جایگاه واقعی خود در گوگل بازخواهد گشت. روش های طبیعی شاید کمی کندتر از روش های تقلبی به نتیجه برسند، ولی دوام و ماندگاری رتبه سایت در گوگل با این روش ها بسیار بیشتر است.

 

اهمیت نرخ کلیک:

عموم مردم بر این باور هستند که بالا بودن نرخ کلیک به معنی بالا بودن نرخ تبدیل است. این عقیده از آنجا نشأت می گیرد که کاربران با دیدن تبلیغات به خریداری محصول شما ترغیب می شوند و کلیک آنها روی سایت به این معنی خواهد بود که آنها تصمیم اولیه خود را گرفته اند (تصمیم اولیه، تصمیم گیری مخاطب برای مشاهده کالای شما برای مقایسه با دیگر کالا ها می باشد. یک سایت حرفه ای حتی در این مرحله هم می تواند درصد بالایی از مخاطبان را به خریدار تبدیل کند). بالا بودن نرخ کلیک سایت از مهمترین شاخص کلیدی عملکرد KPIs است.

 

اهمیت نرخ کلیک

 

به خاطر داشته باشید که نرخ کلیک میزان کلیک بر روی لینک سایت شما را تخمین میزند و نمایش دهنده نرخ تبدیل در صفحات فرود سایت نیست. اگر شما به بازدید کنندگان سایت خود اهمیتی نمی دهید و می خواهید آمار میزان فروش سایت خود را داشته باشید نرخ کلیک کمک چندانی به شما نخواهد کرد.

برای رسیدن به اهداف خود در بازاریابی یا KPIs عوامل مختلف در سایت مانند نرخ کلیک و نرخ تبدیل را اندازه گیری کنید تا تصویر درستی از بازاریابی برای سایت خود داشته باشید.

 

نرخ کلیک خوب چیست و به چه عواملی بستگی دارد؟

نرخ کلیک به عوامل گوناگونی بستگی دارد. مثلا تبلیغات شما در گوگل بصورت میانگین باید ۲% نرخ کلیک دریافت کند. اگر شما عددی بیش از این را بعنوان میانگین کلیک دریافت کنید، یعنی آنکه نرخ کلیک سایت شما خوب است.

اما در فیسبوک نرخ کلیک عادی روی تبلیغات کمتر از ۱% است. بنابراین نرخ کلیک خوب در فیسبوک با گوگل متفاوت است. نوع کسب و کار شما نیز در دریافت کلیک موثر است. اما اگر می خواهید با نرخ کلیک سایت خود رقابت کنید، قبل و بعد از کمپین های بازاریابی نرخ کلیک سایت خود را بررسی نمایید.

 

نرخ کلیک چه تاثیری بر روی سئو سایت شما دارد؟

میزان محبوبیت برند شما نز مخاطب بر روی رتبه سایت شما موثر است. اصولاً گوگل به دنبال آن است که برند ها و سایت هایی را که محبوبیت بیشتری دارند در صدر نتایج جستجو قرار دهد. نرخ کلیک سایت نشانه ای برای تعیین میزان محبوبیت برند شما است. بنابراین گوگل یه سایت هایی که نرخ کلیک بالاتری دارند، رتبه بهتری خواهد داد.

 

تاثیر نرخ کلیک بر رتبه سایت

 

رتبه سایت به میزان کیفیت و ارتباط محتوای سایت شما با واژه جستجو شده مرتبط است و نرخ کلیک مهمترین عامل برای تعیین میزان کیفیت و ارتباط با خواست مخاطب می باشد.

 

نقش نرخ کلیک در الگوریتم های موتورهای جستجو:

برخی ها معتقدند که نرخ کلیک یکی از عوامل رتبه بندی است، برخی بر این باور پافشاری دارند که نرخ کلیک بخشی از پروسه یادگیری ماشین است که به ربات های گوگل کمک می کند کیفیت صفحات و سایت ها را بررسی کنند. گروهی نیز بر این باور هستند که نرخ کلیک در تمام این موارد تاثیر گذار بوده و مزایای متعدد دیگری نیز دارد.

با توجه به اینکه افزایش نرخ کلیک برای شما به معنی افزایش ترافیک سایت و برای گوگل به معنی افزایش رضایت مخاطبانش از سایت های به نمایش گذاشته شده است؛ برای هر دو سوی تبلیغ دهنده و تبلیغ گیرنده سودآورد است (منظور از تبلیغ، نمایش سایت در صفحه نمایش جستجو به صورت ارگانیک و یا تبلیغاتی است).

  • بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو با کمک نرخ کلیک

برای اینکه درک درستی از نحوه و میزان تاثیر نرخ کلیک بر روی موتورهای جستجو داشته باشید بهتر است که نحوه عملکرد نرخ کلیک را بررسی کنیم:

در تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده است، مشخص شد که الگوریتم های گوگل برای تعیین رتبه سایت هایی که در صفحه اول قرار داده می شود به میزان نرخ کلیک وابسته هستند. ولی شواهد به دست آمده حاکی است که سیستم یادگیری ماشین هم چنان از عوامل دیگری نیز برای تشخیص میزان ارتباط این لینک ها با کلمه کلیدی جستجو شده استفاده می کند. به عبارت دیگر بالا بودن نرخ کلیک یک سایت در گوگل به تنهایی به معنای اعتبار بالاتر آن صفحه نزد گوگل نخواهد شد.

نکته دیگری که در تحقیقات مشخص شده این است که گوگل کلیک های تقلبی را از کلیک های واقعی تشخیص می دهد. یعنی آنکه شما نمی توانید خودتان روی لینک سایت خود کلیک کنید و انتظار داشته باشید که اینکار به بهبود رتبه سایت شما منجر شود.

  • سنجش نرخ کلیک به عنوان یک بازخورد از سوی مخاطب

در سال ۲۰۰۵ تحقیقاتی منتشر شد که به عدم قابل اعتماد بودن اطلاعات بدست آمده از میزان نرخ کلیک می پرداخت. در این تحقیقات مشخص شد که کاربران تنها به میزان ارتباط لینک ها و کلمات کلیدی خود توجه نمی کنند. بلکه کلیک کاربران ممکن است از روی قضاوت ظاهر لینک باشد.

مثلاً تفاوت بین سایت های دارای www و فاقد آن و تفاوت میزان کلیک دریافتی این دو نوع سایت، خود گواه بر این موضوع است. بنابراین تنها به دلیل بالا بودن نرخ کلیک یک سایت در صفحه نتایج گوگل نمی توان گفت که سایت مد نظر با عبارت جستجو شده کاربران ارتباط بیشتری دارد. ولی اگر برای سنجش ارتباط میان کلمات کلیدی و میزان کلیک کاربران یک میانگین از کل کاربران را ماخذ قرار دهیم به وضوح این ارتباط را مشاهده خواهیم کرد. به این ترتیب شاید نتوان گفت که هر کلیک کاربران به معنی اعتبار یک صفحه است. ولی میانگین بالای کلیک کاربران روی یک سایت به معنی اعتبار آن از نظر ارتباط با کلمه کلیدی جستجو شده می باشد.

همچنین تحقیقات انجام شده نشان میدهد که کاربران، یا نتایج صفحات جستجو را از بالا به پایین پردازش کرده و بر روی سایت هایی که رتبه بیشتری دارند، بیشتر کلیک می کنند و یا آنکه عناصری مانند متا تگ ها بر میزان کلیک کاربران اثر گذاشته و کاربران بر روی لینکی هایی که جذابیت بیشتری برای آنها دارد بیشتر کلیک می کنند.

باید توجه داشت که رتبه سایت ها به شدت تحت تاثیر الگوریتم هایی با قابلیت یادگیری ماشینی قرار دارند و الگوریتم های گوگل برای تعیین میزان ارتباط صفحه به کلمه جستجو شده عناصر مختلفی از جمله نرخ کلیک را بررسی و تحلیل خواهند کرد.

نتایج این تحقیقات:

نتایج تحقیقات نشان داد که کلیک کاربران بر اساس میزان ارتباط کلمات کلیدی با لینک کلیک شده بوده است. اما تعیین این میزان ارتباط توسط کاربران مختلف متفاوت است و کاربران بر اساس رتبه، عنوان لینک، توضیحات لینک، ظاهر لینک در صفحه نتایج جستجو، برای کلیک کردن بر روی آن تصمیم گیری می کنند و این امر باعث می شود که سخت تر بتوان نتیجه گرفت که: هرچه سایتی با کلمه کلیدی کاربر ارتباط بیشتری داشته باشد کلیک بیشتری دریافت خواهد کرد.

اما اگر تمام داده های حاصل از کلیک کاربران را گرداوری و بر اساس میانگین آنها بخواهیم تفسیری ارائه بدهیم به ارتباط میان کلیک و کیفیت سایت مقصد خواهیم رسید.

تحقیقات انجام شده ثابت کرده است که سایت های اسپم در جذب مخاطب نا موفق هستند و سایت هایی کلیک بیشتری دریافت می کنند که واقعاً محتوای با کیفیتی در اختیار کاربران قرار می دهند.

  • یادگیری ماشین و شبیه سازی نرخ کلیک

نرخ کلیک چه زمانی به ما اطلاعات ارزشمند ارائه میدهد و چه زمانی داده های ناشی از آن غیر قابل استناد است:

تحقیقات انجام شده نشان می دهد که اگر بجای تحلیل رفتار واقعی افراد، یک مدل سازی از این رفتار انجام شود، نتایج بدست آمده از داده های گرداوری شده از نرخ کلیک بیشتر قابل استناد خواهند بود. در این تحقیقات اشاره شده است که ماشین ها می توانند یادگیری گسترش یافته داشته باشند، یعنی مانند یک بچه ابتدا مزایای آتش را درک کرده و در گام بعدی با خطرات آن آشنا شوند.

برای انجام این تحقیقات باید هم نحوه تعامل واقعی کاربران با نتایج جستجو و هم شبیه سازی این رفتار را مورد بررسی و تحلیل قرار داد.

استفاده از شبیه سازی رفتار کاربران برای گسترش یادگیری ماشین، کارایی بسیاری دارد و اشکال آن هم در خود شبیه سازی بودن این رفتار است. اما حتی با در نظر گرفتن این موضوع، همچنان استفاده از این روش با توجه به امکان انجام آزمایشات مکرر و فراوان و بررسی حالات مختلف رفتار کاربران، دارای ارزش بالایی برای الگوریتم های هوش مصنوعی است. این روش امکان بررسی پارامتر های مختلف در رفتار کاربر را مقدور ساخته است. استفاده از این تکنیک به ماشین کمک می کند که هنگام برخورد با داده هایی متناقض به درستی عمل کرده و تصمیمات درستی اتخاذ کند.

موتورهای جستجو برای ارائه بهترین نتایج ابتدا به ماشین یاد می دهد که چگونه از رفتار کاربران هنگام کلیک بر روی لینک های مختلف، ارتباط سایت کلیک شده با کلمه جستجو شده را استنتاج کنند و سپس به جای آنکه داده های حاصل از کلیک واقعی کاربران را در اختیار ربات قرار دهند از داده های شبیه سازی رفتار کاربران استفاده می کنند.

  • هدف کاربر و نرخ کلیک در سال جاری

تحقیقات نشان می دهد که اهداف کاربر و یا آنچه که موجب رضایت کاربر از نتایج ارائه شده به او می شود، بر روی نحوه نمایش لینک ها در صفحات نتایج جستجوی گوگل موثر است. این به این معنا است که موتورهای جستجو علاوه بر سنجش نرخ کلیک، نرخ پرش سایت را نیز برای تعیین رتبه سایت در نظر می گیرند. به این ترتیب سایت هایی رتبه بهتری بدست می آورند که کاربران از مشاهده آنها در صفحه نتایج جستجو بیشترین رضایت خاطر را داشته باشند.

این موضوع باعث می شود که جایگاه سایت ها در صفحات جستجو شناوری بیشتری داشته باشد. زیرا که آنچه هدف یک کاربر است با هدف کاربر دیگر متفاوت است و گوگل تلاش می کند که به هر کاربر سایتی را نشان دهد که مورد تقاضای اوست.

شناوری در صفحه نتایج جستجو

هر کاربری از کلمه کلیدی جستجو شده خود هدفی در پیش دارد. این اهداف ممکن است بسیار با یک دیگر متفاوت باشد. موتورهای جستجو سعی دارند که اهداف کاربران را پیش بینی و براساس آن بهترین نتایج را ارائه دهند. اگر موتور جستجو صرفاً براساس میزان کلیک به سایت رتبه بدهد، سایت های نمایش داده شده ممکن است بالاترین ارتباط با کلمه کلیدی مد نظر کاربر را نداشته باشند و این امر باعث شده است تا عواملی مانند نرخ پرش نیز در تعیین رتبه صفحات موثر باشد. تا نتایج نمایش داده شده برای دسته وسیع تری از کاربران رضایت بخش باشد.

در واقع موتورهای جستجو بهترین نتیجه را برای غالب کاربران به نمایش می گذارند و سایت ها و اطلاعاتی که از نظر اغلب کاربران مفید است رتبه بهتری می یابند و این امر ممکن است به این معنی باشد که افرادی که سلیقه خاصی دارند، سخت تر می توانند در گوگل به نتیجه دلخواه خود برسند.

 

چگونه نرخ کلیک را افزایش دهیم:

 

چگونه نرخ کلیک را افزایش دهیم

 

رتبه برتر در گوگل:

یکی از مهمترین عوامل بالا رفتن نرخ کلیک روی یک سایت در گوگل رتبه های بالاتر آن سایت در گوگل است. همانطور که میدانید گوگل تبلیغات کلیکی انجام میدهد و شما می توانید با پرداخت هزینه ای به گوگل رتبه یک گوگل باشید. گوگل با بررسی نتایج حاصل از سایت هایی که این هزینه را پرداخته و رتبه یک گوگل بوده اند به این نتیجه رسید که رتبه یک گوگل بودن بعد از مدتی منجر به کاهش نرخ کلیک می شود و این امر موجب شد گوگل سیستم جایگاه شناور سایت ها را ایجاد کند. در این سیستم سایت شما ممکن است از یک IP در یک جایگاه و از IP دیگری در یک جایگاه دیگر قرار داشته باشد. تحقیقات گوگل نشان میدهد که این روش نرخ کلیک روی سایت ها را افزایش می دهد.

 

وجود Data highlighter ها:

تنها گوگل به اهمیت های لایت کردن سایت در نتایج جستجو برای افزایش نرخ کلیک اشاره کرده است و سایر منابع از این روش اسمی نبرده اند. اما قطعا گوگل یکی از مهمترین منابع برای تعیین فاکتور های افزایش نرخ کلیک کاربران در صفحه نتایج جستجوی گوگل است. بنابراین قرار دادن ستاره و عکس بندانگشتی از عکس و یا فیلم موجود در سایت در صفحه نتایج جستجو گوگل به افزایش نرخ کلیک کمک خواهد کرد.

گوگل های لایت کردن نتایج جستجو را با عنوان Rich Snippets در وبلاگ خود معرفی و پشتبانی خود از این سیستم را اعلام می کند. برای آشنایی بیشتر با این سیستم می توانید به مقاله گوگل در وبلاگ رسمی این شرکت مراجعه کنید.

 

تگ عنوان:

تگ title وظیفه انتخاب عنوان برای صفحه را دارد. این تگ جزء زیر مجموعه تگ های Head است. عبارتی که در این تگ تعریف می شود بصورت یک لینک آبی رنگ در نتایج جستجو ظاهر میشود، کاربران وب با کلیک روی این لینک وارد سایت می گردند.

انتخاب یک عنوان مناسب و تاثیر گذار نقش مهمی در نرخ کلیک کاربران روی یک سایت دارند. یک عنوان خوب دارای شرایط و ویژگی های مشخصی است. این ویژگی ها به شرح زیر است:

  • عنوان باید دارای کلمات کلیدی اصلی باشد.

این کلمات بهتر است در اول عنوان ذکر شوند. انجام اینکار علاوه بر جلب توجه بیشتر برای کاربر بر رتبه سایت شما نیز موثر است. (این جمله به معنی تاثیر مستقیم عنوان در نتایج جستجو نیست. بلکه به معنی تاثیر گذاری انتخاب عنوان مناسب با کمک افزایش مخاطب واقعی بر روی سئو است)

  • تعداد کاراکتر های عنوان اهمیت بالایی دارد.

در منابع مختلف و اغلب معتبر از ۴۰-۵۰-۶۰ کارکتر مجاز در گوگل سخن به میان آمده است که همگی غلط و اشتباه هستند. در عمل شما نمیتوانید بیش از ۱۲ کاراکتر در عنوان گوگل استفاده کنید، عناوین طولانی تر توسط گوگل شکسته خواهند شد. تعداد کاراکترهایی که در عنوان با کلمات جستجو شده کاربر یکسان می باشند. این عامل به دلیل برجسته شدن این کاراکتر ها می باشد.

  • عنوان سایت برند باشد.

اگر سایتی یک برند معروف و شناخته شده را در اینترنت ارائه دهد، دیدن نام برند در عنوان سایت بر افزایش نرخ کلیک سایت بسیار موثر است.

  • محتوای عنوان جذاب باشد.

جذابیت و منحصر به فرد بودن عنوان موجب می شود که تعداد کلیک روی یک سایت در نتایج جستجو بیشتر شود.

 

توضیحات موجود در تگ های متا:

در تگ های متنی امکان تعریف توضیحات صفحه وجود دارد. این توضیحات ممکن است توسط گوگل برای نمایش در صفحه نتایج جستجو انتخاب شوند. متا تگ یا برچسب متا “Meta Tag” بخشی از محتوای صفحه وب سایت را تشکیل می دهند که کاربران نمی توانند آن را مشاهده کنند یا به عبارتی در داخل کدهای HTML سایت شما قرار دارد ولی قابل دیدن نیست.

 

نشانه گذاری استاندارد یا Schema:

احتمالا شما هم هنگام جستجو در نتایج گوگل سایت هایی را مشاهده کرده اید که در کنار عنوان و توضیحات اطلاعات تکمیلی نیز به کاربر نمایش می دهند. معروف ترین نمونه نشانه گذاری استاندارد به سیستم امتیازدهی مربوط می شود که به صورت ستاره های زرد رنگ در نتایج جستجو نمایش داده می شود. استفاده از این ابزار به شما کمک می کند توجه کاربر را جلب کرده و نراخ کلیک سایت خود را بهبود دهید.

 

آدرس سایت یا صفحه:

آدرس سایت یا آدرس صفحه می تواند باعث افزایش و یا کاهش نرخ کلیک شود. در نرم افزار های متن باز برای ایجاد آدرس صفحات به صورت پیشفرض از زبان ماشین استفاده می شود و صفحات بصورت P594 و مانند آن نمایش داده می شوند. بهتراست که این نام ها به اسامی مفهوم برای انسان تغییر کنند. می توان در گوگل وبمستر از کارکترهای جایگزین برای / قبل از نام زیر شاخه استفاده کرد. این روش به افزایش میزان مخاطب کمک می کند.

هنگام ایجاد آدرس سایت به ساختار زیر شاخه ها اهمیت زیادی بدهید. انتخاب کلمات مناسب و جستجو برای واژه های پر کاربرد در زمینه محتوای صفحه از اهمیت زیادی برخوردار است. همچنین در هنگام مناسبت های خاص به آدرس عنوان سایت خود عبارت متناسب با آن مناسبت را اضافه کرده و یا صفحه ای با این نام ایجاد کنید.

 

 

لینک های تبلیغاتی:

تبلیغات باید دارای دکمه فراخوان (CTA) باشد و مخاطب را تشویق به انجام عملی کند. به تبلیغات شرکت های بزرگ دقت کنید آنها همواره در تبلیغات خود سعی در جذب مخاطب دارند. خلاقیت خود را در کمپین های تبلیغاتی حفظ کنید ولی صراحت کلام در تبلیغ امری است که اثر بخشی آن اثبات شده است شما می توانید در متن خود هر قدر که می خواهید خلاقیت به خرج دهید ولی همچنان صراحت کلام تبلیغ را حفظ کنید.

 

کلمات کلیدی:

برند سازی در دنیای دیجیتال یک معنی دارد و آن هم تبدیل نام برند به کلمه کلیدی غالب مخاطبان کالا و خدمات ارائه شده توسط شما است. مثال شرکت نوتلا که شکلات صبحانه تولید می کند با تبلیغات فراوان باعث شده است که کاربران بجای جستجوی واژه خرید شکلات صبحانه از واژه خرید نوتلا استفاده کنند. شرکت گوگل نیز در همین راستا باعث شده که کاربران به جای واژه جستجو کردن کلمات از واژه گوگل کردن کلمات استفاده کنند. شما باید تا رسیدن به این مرحله خدمات خود را با کلمات کلیدی پر مخاطب سئو کنید.

 

آزمون و تست:

تست های A/B بر روی تبلیغات سایت، به افزایش نرخ کلیک منجر خواهد شد. شاید به نظر برسد که تغییرات در این تست ها بسیار اندک است. اما همین تغییرات مثبت اندک در کنار هم تفاوت چشمگیری را باعث می شود.

 

شناخت مخاطب:

برای افزایش نرخ کلیک باید بدانید که مخاطب شما به دنبال چه گونه کالا و چگونه خدماتی است. مخاطب شما چگونه کالا و خدمات شما را جستجو می کند. آیا نامی عامیانه برای خدمات شما وجود دارد. برای مثال کلمه کلیدی کانکس توسط تولید کنندگان آن بصورت ساندویچ پنل استفاده می شود. مخاطبان تخصصی این محصول آن را با نام ساندویچ پنل می شناسند ولی مخاطب عام از واژه کانکس یا ایرانیت و مانند آن استفاده می کند.

 

عوامل غیر مستقیم برای افزایش نرخ کلیک:

نکات دیگری هم برای افزایش نرخ کلیک می توان ذکر کرد، که به طور غیر مستقیم موجب افزایش نرخ کلیک می شوند:

محتوای مناسب صفحات:

با جذب مخاطب باعث می شود که کاربران، سایت شما را، یک سایت مناسب تشخیص دهند و در مراجعات بعدی به موتورهای جستجو، با دیدن سایت شما کلیک بیشتری روی سایت شما انجام دهند.

ارتباط بین صفحات سایت:

هرچه صفحات سایت به هم مرتبط تر باشند. کاربران از ماندن در سایت لذت بیشتری برده و این موضوع می تواند بر نرخ کلیک شما بیافزاید.

بک لینک های مرتبط:

لینک های مفید خارجی که به محتوای سایت شما مرتبط هستند، بر افزایش نرخ کلیک بسیار موثر هستند. به عنوان مثال فرض کنید که سایتی که آموزش فتوشاپ را ارائه میدهد به سایت هایی که عکس ها و ابزار های رایگان فتوشاپ را ارائه می دهد لینک بدهد. چه تعداد از کاربران برای مشاهده سایت های ارائه دهنده این ابزار ها بر روی سایت اول، یعنی سایت ارائه دهنده آموزش فتوشاپ کلیک می کنند؟ مسلما بسیاری از کاربران این روش را انتخاب می کنند. زیرا با دیدن یک آموزش می توان ایده کلی از نحوه کار با یک ابزار را بدست آورد. درحالی که مشاهده صد ها ابزار که نحوه کار آنها مشخص نیست، انتخاب ابزار را سخت و دشوار می کند.

 

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاه خود را ثبت کنید!
نام خود را وارد کنید