سئو همیشه در حال تکامل است و هرگز بدون حرکت نمی ماند. به همین دلیل، کارشناسان سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجوگر (SEO) باید همواره با تمام لغات اختصاری سئو، اصطلاحات سئو، روش های سئو، تکنیک ها و تکنولوژی های آن آشنا باشند. تنها در صورتی می توانید در رقابت های آنلاین موفق باشید که اطلاعات خود در مورد سئو را همیشه به روز نگهدارید.

 

واژه نامه سئو

 

اگر شما به تازگی یک وب سایت برای کسب و کار یا وبلاگ خود را ایجاد کرده اید و اگر هنوز در مورد اهمیت و اثربخشی سئو مردد هستید، آمارهای زیر را مورد توجه قرار دهید:

  • تقریبا ۸۱ درصد از خریداران، قبل از یک خرید بزرگ، به صورت آنلاین، تحقیق می کنند که این امر با کوئری های موتورهای جستجو شروع می شود.
  • متوسط ترافیک اولین نتیجه ارگانیک (ترافیک بدون پرداخت هزینه‌ به موتورهای جستجو) جستجوی گوگل ۳۲.۵ درصد است، در حالی که میانگین ترافیک تولید شده توسط سایت هایی که در صفحه اول نتایج جستجوی گوگل فهرست شده است ۹۱.۵ درصد است.
  • ۵۱ درصد از کل ترافیک وب سایت ها از جستجوی ارگانیک، ۱۰ درصد از جستجو پرداخت شده، ۵ درصد از طریق شبکه های اجتماعی و ۳۴ درصد از طریق سایر منابع است.
  • بیش از ۴۰ درصد از درآمد هر سایت توسط ترافیک ارگانیک به دست آمده است.
  • ۷۶ درصد از افرادی که از طریق گوشی های هوشمند خود برای چیزی جستجو می کنند در طول روز از یک کسب و کار بازدید می کنند و ۲۸ درصد از این جستجو ها برای چیزی که در نزدیکیشان است، به خرید می انجامد.
  • ۷۸ درصد از جستجوهای محلی تلفن همراه به خرید آفلاین منجر می شود.
  • تعداد تخمینی از تماس های تلفنی که از طریق جستجوی تلفن همراه گرفته می شود، تا پایان سال ۲۰۱۸ برابر با ۷۳ میلیارد است.
  • ۳۹ درصد از خریدها از یک جستجوی مرتبط تحت تاثیر قرار گرفته اند.

 

آمارهای سئو

 

در صورتی که شما به تازگی شروع به فراگیری سئو کرده اید، مطالعه برخی از مهمترین معیارهای سئو که در زیر عنوان شده است، بسیار مفید خواهد بود.

مهم ترین مفاهیم سئو:

Above the Fold (بالای صفحه)

قسمت بالای صفحه وب که کاربر می تواند بدون اسکرول کردن صفحه، آن را مشاهده کند. طبق قوانین مقرر شده از سال ۲۰۱۲، در صورتی که وب سایت تبلیغات زیادی در این ناحیه داشته باشد، ممکن است در موتورهای جستجو جریمه شود.

(Accelerated Mobile Pages (AMP (صفحات موبایلی پرشتاب)

پروژه سریع صفحات موبایل یک ابتکار گوگل برای ساخت صفحات بارگذاری سریع برای کاربران تلفن همراه است. صفحات به اصطلاح AMP برای سرعت بارگذاری طراحی شده اند و در عین حال شامل محتوای غنی مانند فیلم ها، انیمیشن ها و آگهی های تبلیغاتی می باشند. صفحه توسط چارچوب HTML AMP طراحی شده است.

AdSense (ادسنس)

Google AdSense  یکی از بهترین و سریع ترین روش ها برای صاحبان وب سایت هایی با هر اندازه می باشد  که تبلیغات مرتبط گوگل را در سایت خود نمایش داده و کسب درآمد نمایند. از آنجایی که تبلیغات نمایش داده شده از سوی گوگل در وب سایت شما کاملا با موضوع و مطالبی که کاربران در سایت شما به دنبال آن می گردند منطبق است، لذا نمایش این تبلیغات هم سبب درآمد زایی می گردد و هم باعث ارتقاء محتوا و ارزش صفحات شما می شود.

AdWords (ادوردز)

Ad words سیستم تبلیغاتی گوگل است. با این سیستم تبلیغاتی می توانید به راحتی و به سرعت تبلیغات کالا، خدمات خود را ایجاد کرده و آن را به تمامی افرادی که به دنبال آن هستند نمایش دهید. Adwords ابزاری است برای نمایش تبلیغات شما فقط برای افرادی که در جستجوی آن هستند.
زمانی که جستجو کننده یکی از کلمات کلیدی شما را جستجو می کند در صفحات نمایش جستجوی گوگل، تبلیغات گوگلی (Google Adwords) شما متمایز از رقبا نمایش داده می شود. با این روش تبلیغات شما فقط برای کسانی نشان داده می شود که به دنبال محصولات و یا خدمات شما می باشند.
با این ابزار می توانید برای هر گروه از محصولات خود، متنهای تبلیغاتی متنوع و گروهای مختلفی از واژه های کلیدی مرتبط را انتخاب کنید. زمان نمایش، منطقه جغرافیایی نمایش و بودجه روزانه، پرداخت برای هر کلیکی که بر روی آگهی شما می شود و تمامی این فاکتورها قابل تعیین و ویرایش هستند.

Alexa Rank (رتبه الکسا)

الکسا سرویسی است که وب سایت ها را بر اساس اطلاعات دریافتی از وب رتبه بندی می کند. رتبه ‌ی الکسا معیار واحدی است که خلاصه ‌ای از عملکرد سایت شما یا رقیب شما در مقایسه با تمام سایت ‌های دیگر، ارائه می‌دهد.

Algorithm (الگوریتم)

یک برنامه کامپیوتری پیچیده که نتایج مربوط به داده هایی که در موتورهای جستجو وارد می کنید را فراهم می کند. با توجه به اینکه این مکانیزم ها اغلب به روز می شوند، بنابراین مهم است که از هر گونه تغییرات الگوریتم مربوطه و فعلی آگاه باشید. تاریخچه تغییر الگوریتم Google را می توانید در سایت Moz دنبال کنید.

Alt Text/Alt Attributes (متن های Alt / ویژگی های Alt)

همچنین به عنوان «alternate text» نیز شناخته می شود و برای توصیف HTML و یا تصاویر مورد استفاده در وب سایت شما به کار می رود، بنابراین موتورهای جستجو می دانند چه چیزی در وب سایت شما نمایش داده می شود و این امر به بهبود سئو سایت شما کمک خواهد کرد. این موضوع همچنین می تواند به افرادی که دچار اختلال دید هستند کمک کند تا آنچه در وب سایت شما است را درک کنند.

Analytics (تجزیه و تحلیل)

داده ها و اطلاعاتی را از وب سایت شما جمع آوری می کند و اطلاعاتی را در مورد کاربران و مشتریان شما نشان می دهد. شما می توانید از این اطلاعات برای آگاهی بیشتر از مطالب و استراتژی های بازاریابی خود استفاده کنید.

Anchor Text (متن لنگر)

متن (به طور معمول آبی رنگ) که بازدیدکنندگان وب سایت روی آن کلیک می کنند تا به صفحات دیگر وب سایت که شامل لینک های مرتبط است، هدایت شوند.

Automated Submitting (ثبت اتوماتیک)

استفاده از نرم افزارهای مختلف برای معرفی و ثبت اتوماتیک وب سایت شما در موتورهای جستجو ثبت اتوماتیک می گویند.

Backlinks (بک لینک ها)

در واقع اگر سایر وب سایت ها، لینکی به سایت شما داشته باشند، بک لینک یا «لینک ورودی» نامیده می شود. گوگل به سایت هایی که وب سایت های با رتبه بالاتر دیگر به آنها لینک می دهند، اعتماد بیشتری دارد و به آنها در موتورهای جستجو رنک بالاتری می دهد. در نتیجه داشتن بک لینک های معتبر از عوامل بهبود سئو سایت می باشد.

Black Hat (کلاه سیاه)

تاکتیک ها، عناصر و تکنیک های سئو که بسیار غیر اخلاقی به حساب می آیند و بر خلاف دستورالعمل های گوگل عمل می کنند و موجب افت رنکینگ وب سایت خواهد شد.

Blacklist (بلک لیست)

لیست سیاه همان لیستی است که موتورهای جستجو و یا کاربران خاصی آن را تدوین کرده اند تا از به نمایش درآمدن spammer ها در نتیجه جستجو جلوگیری نمایند.

Bounce Rate (نرخ پرش)

درصد بازدیدکنندگانی که وارد وب سایت شما می شوند ولی قبل از کلیک کردن روی هر چیزی و یا درگیر شدن با هر یک از محتوای وب سایت، سریع آن را ترک می کنند.

Breadcrumbs (ریز آدرس ها)

این بخشی از ناوبری کلی یک وب سایت است و معمولا شامل پیوندهایی برای بازدیدکنندگان برای تعیین مکان آن ها در وب سایت است. مثال: “صفحه اصلی -> وبلاگ -> 5 نکته اصلی”.

Broken Links (لینک های شکسته)

URL یا لینک هایی در یک وب سایت که به یک صفحه وب معتبر هدایت نمی شوند اما می توانند اصلاح و یا به روز شوند. آنها معمولا کد خطای ۴۰۴ را نشان می دهند (بخش «شماره ها یا کد های خطا» را پایین تر مشاهده کنید).

Cache (کش)

تکنولوژی که محتوای وب سایت را در مرورگر کاربر یا هارد دیسک ذخیره می کند تا دفعه بعد که آنها همان وب سایت را بازدید می کنند، سریع تر بارگزاری شود. این موضوع همچنین مصرف پهنای باند کاربر را کاهش می دهد و می تواند بار ترافیک سرور و زمان بارگزاری را کاهش دهد.

Canonical Tag/URL (برچسب یا URL کنونیکال)

فرض کنید یک URL تکراری در وب سایت خود دارید، از آنجایی که این امر موجب ضعف سئو سایت خواهد شد، می توانید با اضافه کردن یک Canonical Tag به انتهای URL مذکور، به موتورهای جستجو پیام دهید که این صفحه در واقع یک کپی اورجینال از همان صفحه است.

(Cascading Style Sheet (CSS (شیوه‌ نامه آبشاری)

کدهای CSS به منظور افزودن ویژگی های ظاهری به المان های سایت استفاده می شود. (مانند فونت، سایز، فاصله ها و…)

Click Through Rate (نرخ کلیک)

درصد کاربرانی که بعد از جستجوی یک کلمه خاص در موتورهای جستجو، روی لینک وب سایت شما کلیک کرده و محتوای آن را مشاهده می کنند. این درصد از تقسیم تعداد کلیک های ارگانیک (کلیک های ارگانیک به کلیک هایی می گویند که بازدید کنندگان از طریق جستجوی مستقیم گوگل وارد سایت شما می شوند و از طریق نتایج جستجوی گوگل، به سایت شما رسیده اند) بر تعداد مشاهده ها حاصل می شود.

Cloaking (پنهان کاری)

این یک روش black hat (کلاه سیاه) سئو است که در آن محتوا یا URL که سازنده وب سایت به موتورهای جستجو نمایش می دهد با آن چیزی که در خود وب سایت نمایش داده شده، متفاوت است. گوگل وب سایت هایی که از این روش استفاده کنند را جریمه (penalizes) یا به اصطلاح پنالتی می گیرد و حتی ممکن است آنها را از index های خاصی حذف کند.

Co-Citation (همراهی استناد)

برای تشخیص موضوعات مشابه در یک موتور جستجو استفاده می شود و هنگامی رخ می دهد که یک موتور جستجو متوجه شود که وب سایت های شخص ثالث به دو وب سایت با هم و به طور همزمان اشاره می کنند.

(Content and Content Management System (CMS (محتوا و سیستم مدیریت محتوا)

محتوا به تصاویر، متن، فیلم ها، فایل های صوتی و سایر فایل های موجود در یک وب سایت اشاره دارد. یک سیستم مدیریت محتوا، سرویسی است که به صاحبان وب سایت ها کمک می کند که چگونگی و زمان انتشار محتوا در وب سایت خود را مدیریت کنند. وب سایت هایی با محتویات منحصر به فرد و SEO-friendly (متناسب برای موتورهای جستجو) بیشتر مورد پسند موتورهای جستجو هستند و شانس بیشتری برای به دست آوردن رتبه بهتر خواهند داشت.

Conversion (تبدیل)

هنگامی که یک بازدید کننده وب سایت یک اقدام دلخواه مانند خرید، ثبت نام برای خبرنامه، دانلود یک مقاله، پر کردن یک فرم، مشاهده یک ویدیو و غیره را در یک وب سایت انجام می دهد، تبدیل رخ می دهد.به عبارت دیگر به میزان موفقیت در تبدیل بازدیدکنندگان عادی به مشتری و یا موفقیت در نزدیک نمودن آنان به عملیات خرید Conversion گفته می شود.

Cookies (کوکی ها)

فایل های اطلاعاتی کوچکی هستند که در مرورگرهای وب ذخیره می شوند. کوکی ها عموما تمام داده ها و اطلاعات مربوط به اطلاعات ورود کاربران، کارت های خرید، کارت های اعتباری، رمزهای عبور، تنظیمات وب سایت و غیره را ذخیره می کنند.

Crawling/Crawlers (خزیدن / خزنده)

خزنده وب سایت، به طور خودکار وب سایت و صفحات آن را برای درک ساختار، محتوا و موارد دیگر آن اسکن می کند. اطلاعات شناسایی شده در این اسکن، تعیین خواهد کرد که یک وب سایت در چه قسمتی از یک موتور جستجو یا یک دایرکتوری قرار گیرد.

De-Indexing (حذف شدن از صفحات نتایج جستجو)

اگر یک وب سایت de-index شود، به طور موقت یا دائمی از نتایج موتور جستجو حذف می شود.

Deep Link (لینک عمیق)

لینکی که یک بازدید کننده وب سایت را به یک برنامه یا یک لینک به غیر از صفحه اصلی وب سایت متصل می کند.

Directory (دایرکتوری)

لینک هایی که در سایت شما هستند، تنها در صورتی شمرده می شوند که توسط موتورهای جستجو قابل خواندن و دسترسی باشند. دایرکتوری ها، وب سایت هایی هستند که می توانید با عضو شدن در آن ها، اطمینان یابید که لینک های موجود در وب سایت شما توسط موتورهای جستجو شمرده و بررسی می شوند.

Disavow (رد کردن)

اگر نمی خواهید یک بک لینک به وب سایت شما لینک شود، می توانید بک لینک ها را غیر فعال کنید،. درست است که اکثر بک لینک ها مطلوب هستند، ولی برخی پیوندها از سایت های اسپم و یا نامناسب می توانند در رتبه بندی سئو شما آسیب ایجاد کند. برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله گوگل “Use rel=”nofollow” را مطالعه کنید.

Domain Authority (اعتبار دامنه)

قدرت کلی وب سایت و رتبه بندی آن در موتورهای جستجو. یک وب سایت با اعتبار دامنه بالا معمولا در موتورهای جستجو برای انواع مختلف جستجو نشان داده می شود و دارای تعداد زیادی بک لینک و محتوای سئو بهینه شده است و در سراسر وب نیز مورد اعتماد می باشد.

Doorway Page (صفحات ورود)

یک صفحه وب که دارای پیوندهایی به سایر صفحات وب است و به خوبی در موتورهای جستجو رتبه بندی شده است. نسخه دیگر آن یک صفحه ورود در وب سایت است که تنها برای تولید ترافیک بیشتر ایجاد شده و بازدیدکنندگان را به صفحات دیگر وب سایت هدایت می کند.

Engagement Metrics (معیارهای تعامل)

معیارهای تعامل برای مشاهده این که وب سایت شما چه میزان برای کاربران و موتورهای جستجو مفید هستند، می باشد. آنها عبارتند از:

  • CTR (نرخ کلیک)
  • Conversion rate (نرخ تبدیل)
  • Bounce rate (نرخ پرش)
  • میزان زمانی که کاربران در صفحه یا وب سایت شما صرف می کنند
  • بازدید کننده جدید در مقابل بازدید کننده های بازگشتی

External Links (لینک های خارجی)

لینک های خارجی یا “لینک های خروجی” لینک های اینترنتی هستند که بازدید کننده وب سایت به یک وب سایت متفاوت، به غیر از آنچه که در حال بازدید آن هستند، هدایت می کنند.

Geotargeting (هدفگذاری جغرافیایی)

Geotargeting یک روش برای هدف قرار دادن مخاطبان بر اساس موقعیت جغرافیایی آنها می باشد.که معیار می تواند کشور، استان و شهر باشد. Geotargeting برای جستجو های محلی استفاده می شود و همچنین در مواردی که شما مایل هستید که تنها در یک منطقه خاص ترافیک داشته باشید.

Gray Hat (کلاه خاکستری)

تکنیک های سئو خاکستری لزوما راهنمای وب مستر گوگل را زیر پا نمی گذارند، اما کمی از آنها منحرف می شوند. صفحات Doorway (ذکر شده در بالا) می تواند به عنوان نمونه کلاه خاکستری سئو شناخته شود.

Heading/Headers (عنوان / سربرگ)

موتورهای جستجو سربرگ (هدر ها) و برچسب های سربرگ (H1-H6) در متن وب سایت را اسکن می کنند تا کلمات کلیدی و ارتباط کلی آن وب سایت را بیابند. این سربرگ ها برای بخش بندی کردن محتوای وب استفاده می شود . بنابراین خواندن آن برای هر کسی آسان تر می شود. تگ های عنوان نیز اسامی هر صفحه وب را برای موتورهای جستجو نمایان می سازد و برای صفحه وب نیز مانند سربرگ ها عمل می کنند.

(Hypertext Markup Language (HTML (زبان نشانه‌ گذاری ابرمتنی)

HTML مخفف «hyper-text markup language» و به معنی زبان نشانه گذاری ابر متن است و شامل عناصر کد خاصی است که خواندن و اسکن کردن همه انواع محتواهای وب سایت را برای موتورهای جستجو آسان تر می کند.

Image SEO (سئوی تصاویر)

فرآیند بهینه سازی انواع تصاویر در وب سایت (تصویر پست، اینفوگرافیک و…) را سئوی تصویر یا Image SEO گویند. این فرآیند شامل مواردی چون درج متن جایگزین توسط ویژگی ALT، افزودن المان های متنی بیشتر در اطراف تصاویر مانند کپشن (Caption)، بهینه کردن تصاویر (کم کردن حجم عکس بدون کاهش کیفیت آن) به منظور لود سریع تر آنها. می باشد.

Impressions (تاثیرگذاری)

میزان بازدیدکنندگانی که یک وب سایت را در هر زمان معینی مشاهده می کنند. یک Impression برابر است با یک بازدید کننده که در حال مشاهده یک وب سایت است.

Internal Linking (پیوند دهی داخلی)

لینک های URL که بازدید کننده وب سایت را به یک URL دیگر در همان دامنه پیوند می دهند. مانند زمانی که یک پست وبلاگ به یک پست دیگر همان وبلاگ لینک داده است.

Keywords (کلید واژه ها)

واژه هایی که کاربران برای جستجوی چیزی در یک موتور جستجو استفاده می کنند. وب سایت هایی که دارای تعداد زیادی کلمات کلیدی مرتبط هستند، احتمال بسیار بیشتری دارند که در کوئری (جستجو) های موتور جستجو یافت شوند. همچنین، یک کلیدواژه طولانی (long-tail keyword) واژه ای از ترکیب چندین کلمه است که کاربران هنگام جستجوی چیزی در موتورهای جستجو استفاده می کنند. انتخاب مناسب کلمات کلیدی می تواند منجر به بهبود سئو سایت شود.

Knowledge Graph (گراف دانش)

گراف دانش یا باکس اطلاعات که در سمت راست نتایج بعضی از جستجو ها نمایش داده می شود، اطلاعات مفیدی از عبارت مورد جستجو در اختیار کاربران می گذارد. گوگل از سایت ‌های مختلف که مورد تایید خودش است اطلاعات را ایندکس میکند و در نتایج جستجو نشان می دهد.

Landing page (صفحات فرود)

Landing page نخستین صفحه ای است که بازدیدکنندگان یک سایت، از طریق آن وارد فضای محتوای آن می‌شوند و در واقع صفحه ای است که بازدیدکنندگان وقتی که بر روی لینک کلیک می کنند در آن صفحه قرار می گیرند. Landing page می تواند صفحه اصلی سایت و یا صفحات داخلی آن باشد.

(Latent Semantic Indexing (LSI (فهرست بندی معنایی نهفته کلمات)

کلمات کلیدی LSI مفهومی است که موتورهای جستجو مانند گوگل، از آن برای کشف ارتباط بین کلمات و عبارت ها استفاده می کنند. به عبارتی دیگر، برای درک اینکه LSI چگونه کار می کند، باید بدانید موتورهای جستجو به اندازه ای هوشمند هستند که ارتباط معنا و مفهوم محتوای شما را با کلمات کلیدی به کار رفته در متن محتوا، تشخیص دهند.

Lead Generation (لید سازی)

هنگامی که یک وب سایت از سایر رقبای خود سبقت می گیرد و برای افراد بیشتری که ممکن است علاقه مند به خرید محصولات یا خدمات آن به طور مداوم باشند، معروف و شناس می شود.

Link Bait (لینک طعمه)

محتوایی از وب سایت است که تنها با هدف ایجاد بک لینک های بیشتر ایجاد شده است.

Link Building (ساخت لینک)

استراتژی ایجاد شده برای به دست آوردن بک لینک های بیشتر و ایجاد لینک های خارجی بیشتر برای وب سایت شما است. به طوری که موجب به دست آوردن رتبه بالاتر در نتایج موتورهای جستجو گردد.

Link Equity (ارزش خالص لینک)

ارزش کلی لینک های داخلی در یک وب سایت که میزان اعتبار، رتبه و مورد اعتماد بودن دامنه وب سایت را تعیین می کند.

Local SEO (سئوی محلی)

اطلاعاتی در یک وب سایت که آن را به جستجوهایی که بر اساس یک منطقه یا مکان فیزیکی است، لینک می کند.

Meta Descriptions/Tags/Elements (توصیف ها / برچسب ها / عناصر متا)

ویژگی هایی که محتوای یک صفحه وب را برای موتورهای جستجو توصیف می کنند. توصیف ها معمولا بیش از ۱۰۰ کاراکتر دارند و حاوی کلمات کلیدی هستند.

Numbers and Error Codes (اعداد و کدهای خطا)

در ادامه تعدادی از کدهای خطای موجود هستند که باید بدانید در چه مواقعی پس از تایپ کردن یک URL یا کلیک کردن بر روی یک لینک در وب سایت شما ظاهر می شوند. چرا که این موارد بر روی عملکرد وب سایت شما و نحوه رتبه بندی آن در موتورهای جستجو تاثیرگذار خواهد بود.

۳۰۱

اگر این کد خطا را هنگام تلاش برای دسترسی به یک صفحه از وب سایت خود مشاهده کنید، به این معنی است که صفحه مورد نظر شما در دسترس نیست و به طور خودکار به صفحه وب دیگری هدایت شده است. این موضوع به عنوان permanent redirection (هدایت دائمی) شناخته شده است و می تواند برای وب سایت های با URL و دامنه جدید مفید باشد.

۴۰۰

این شماره یک درخواست URL ناموفق را نشان می دهد که به این معنی است که در آن URL خطایی وجود دارد و نمی تواند توسط وب سرور پردازش شود. اگر این خطا را مشاهده کردید، باید این لینک را به لینک دیگری که می تواند پردازش شود، آپدیت کنید.

۴۰۴

هنگامی که خطای ۴۰۴ دریافت می کنید، بدین معنی است که سرور نمی تواند URL را پیدا کند. این موضوع معمولا زمانی اتفاق می افتد که یک صفحه به طور تصادفی حذف شود و یا اینکه یک URL نادرست را درخواست کنید.

۴۱۰

این کد خطا به این معنی است که صفحه وب از بین رفته است و دیگر نمی تواند در وب سایت بازیابی شود.

Organic Traffic (ترافیک ارگانیک)

میزان کاربرانی که از طریق نتایج جستجوی طبیعی به وب سایت شما می رسند، ترافیک طبیعی یا ارگانیک نام دارد. مثلا هنگامی که کاربر یک پرس و جو را در یک موتور جستجو تایپ می کنند و بر روی لینک شما در لیست نتایج کلیک می کند.

Page Authority (اعتبار صفحه)

قدرت صفحات وب سایت شما و احتمال کلی که آن ها در موتورهای جستجو یافت شود و مقدار زیادی ترافیک ارگانیک را جذب کنند.

Page Segmentation (تقسیم بندی صفحه)

مناطقی که کلمات کلیدی در یک صفحه وب قرار می گیرند.

(Pay-Per-Click (PPC (پرداخت برای هر کلیک)

همچنین به عنوان “هزینه هر کلیک” شناخته می شود که در آن تبلیغ کنندگان هزینه های جزئی را برای هر بار که یک کاربر وب بر روی تبلیغات آنها زمانی که در نتایج مربوطه موتورهای جستجو نشان داده شده اند، کلیک می کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر، به Google AdWords مراجعه کنید.

Responsive Design (طراحی وب واکنش گرا)

Responsive design به معنی طراحی یک سایت برای نمایش مناسب در تمام مرورگرها و دستگاه های احتمالی کاربران است. در این روش ظاهر سایت با توجه به ابعاد صفحه نمایش کاربر تغییر کرده و سایر بخش ها متناسب با آن تنظیم می شود.

Rich Answer (ریچ انسر)

ریچ انسر یا پاسخ غنی تکنولوژی است که با پیدایش آن به جای اینکه با ورود به صفحات دیگر (سایت های موجود در موتور جستجو) از طریق موتورهای جستجو به پاسخ مورد نظرتان برسید، گوگل پاسخ مستقیمی در نتایج جستجوی شما فراهم می‌کند و در بعضی موارد نیز گوگل بخشی از پاسخ را فراهم می‌کند و پاسخ کامل را به منبع اصلی لینک می ‌دهد. منبع پاسخ ‌هایی که گوگل برای شما در نتایج جستجو نشان می‌ دهد، بیشتر از سایت های معتبر می ‌باشد.

Rich Snippet (ریچ اسنیپت)

ریچ اسنیپت ها عباراتی هستند که برای توصیف اطلاعات وب سایت ها استفاده می شوند و وب مسترها می توانند این داده ها را به کد HTML سایت خود اضافه کنند. ریچ اسنیپت ها برای موتورهای جستجو این مزیت را دارند که باعث فهم راحت تر موضوع و محتوای وب سایت می شوند. موتورهای جستجو این اطلاعات را برای نمایش بهتر نتایج جستجو نیز استفاده می کنند.

(Search Engine Results Page (SERP (صفحه نتایج موتور جستجو)

صفحه با لینک هایی که پس از وارد نمودن یک کوئری یا درخواست جستجو توسط کاربر در یک موتور جستجو ظاهر می شود. هر SERP معمولا حاوی هشت صفحه وب است.

(Search Engine Marketing (SEM (بازاریابی موتورهای جستجو)

SEM به معنی پرداخت پول برای کلیک و استفاده از تبلیغات گوگل به منظور معرفی محصولات و یا خدمات خود به مشتریانتان می باشد. هنگام استفاده از این خدمات سایت شما در بخش اسپانسر شده لیست خواهد شد.

Sitemap (نقشه سایت)

بخشی از یک وب سایت که تمام صفحات وب سایت را فهرست می کند و می تواند آنها را در نسخه های XML یا HTML نمایش بدهد.

(Split Testing (A/B Testing (تست A/B)

هنگامی که دو landing page (صفحه فرود) با محتویات و گاهی اوقات لینک های مختلف URL به درصد خاصی از ترافیک سایت شما نشان داده شود، تا تعیین کنید که کدام کمپین بازاریابی یا صفحه فرود، ترافیک و فروش بیشتری را تولید کرده است.

Structured Data (داده های ساختار یافته)

داده های تفسیری حاوی اطلاعات در یک وب سایت که درک محتوای سایت را برای موتورهای جستجو آسان تر می سازد. از طریق Google Support می توانید در این خصوص اطلاعات بیشتری کسب کنید.

Trends (ترندز)

گوگل ترندز یکی از بهترین و کامل ترین ابزارهای در دسترس برای سئو و بهینه سازی سایت است.مدیران سایت ها با استفاده از ابزار گوگل ترندز می توانند کلمات کلیدی مناسب و میزان جستجوی هر کلمه در مناطق مختلف جغرافیایی را بدست آورند. همچنین با استفاده از این ابزار می توانند تحلیل های مناسبی برای سایت خود انجام دهند تا تعداد بازدیدکنندگان سایت را افزایش دهند.

پیش از اینکه بخواهید تاکتیک های سئو را در وب سایت خود پیاده سازی کنید، مطمئن شوید که این فرهنگ لغت سئو را به خوبی فراگرفته اید.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاه خود را ثبت کنید!
نام خود را وارد کنید