ووکامرس (WooCommerce) افزونه ای بسیار حرفه‌ای و رایگان است که به کمک آن می‌توان فروشگاه اینترنتی برای هر نوع فعالیتی ایجاد کرد. ووکامرس تقریبا هیچ گونه محدودیتی ندارد و برای هر نوع امکانی، افزونه‌ای رایگان یا غیر رایگان در اختیار شما قرار می‌دهد. با استفاده از ووکامرس می توانید هر محصولی را به راحتی در وب سایت خود به فروش برسانید.

ووکامرس به گونه ای طراحی شده که به راحتی با وردپرس ادغام شود. این افزونه محبوب ترین روش برای تبدیل وب سایت به یک فروشگاه آنلاین است، بطوری که هم به مالکان وب سایت و هم به طراحان کنترل کامل کسب و کار آنلاین را می دهد. ووکامرس به گونه‌ای حرفه ای و کاربرپسند است که در حال حاضر ۴۲ درصد از فروشگاه‌ های اینترنتی را به خود اختصاص داده است. با استفاده از ووکامرس می توانید هر محصولی اعم از محصولات دیجیتال و محصولات فیزیکی را در هر شکل و اندازه ای به فروش برسانید.

 

فروشگاه ووکامرس

 

ویژگی‌های تجارت الکترونیک با ووکامرس

ووکامرس امکانات بسیار مفیدی دارد که باعث برتری آن شده است. برخی از این امکانت به شرح زیر می باشد:

  • فروش هر نوع محصول از جمله محصولات فیزیکی، مجازی و هر نوع خرید و فروش
  • افزودن تعداد نامحدود محصول و تصویر
  • افزودن دسته‌ها، برچسب‌ها و ویژگی‌های محصول
  • نمایش امکان نرخ‌دهی و امتیازدهی به محصولات
  • شخصی‌سازی موقعیت فروشگاه
  • ذخیره‌سازی و فیلتر کردن محصولات
  • و…

 

مهم نیست اندازه فروشگاه شما چقدر است، بهینه سازی مناسب موتور های جستجو (سئو) در موفقیت شما بسیار تاثیر گذار است. بعضی از کسب و کارهای آفلاین می توانند با انجام فعالیت در مکانی خاص، مشتریانی به دست آورند و در تجارت خود موفق شوند. اما رقابت آنلاین چالش بسیار بزرگتری است و دستیابی به موفقیت در آن به مراتب دشوار تر می باشد.

 

سئوی ووکامرس

 

اگر چه این مقاله بر روی تقویت SEO در تجارت الکترونیکی با ووکامرس تمرکز دارد بسیاری از این نکات را می توان برای هر وب سایتی به کار برد.

بهبود سئوی محصولات در ووکامرس

  • توضیحات محکمی از محصولات بنویسید.

بسیاری از کاربران ووکامرس از درج توضیحات مناسب غفلت می کنند. غالبا توضیحات آنها خیلی کلی و یا خیلی کوتاه است. برای مثال گوگل به محتوایی علاقه دارد که بیش از ۳۰۰ کلمه باشد، بنابرین این مساله بسیار مهم است که توضیحات شما به اندازه کافی طولانی باشند.

بازدیدکنندگان فروشگاه شما نیاز دارد تا به اندازه کافی در مورد محصول یاد بگیرند تا به آن علاقه نشان دهند، که در نتیجه باعث می شود بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند. زمانی که برای فروشگاهتان محتوایی می نویسید به این فکر کنید که مشتری ایده آل شما در هنگام پروسه جستجو چه چیزی را باید بداند.

نکته مهم : از توضیحات کلی سازنده استفاده نکنید. فروشندگان دیگر مسلما از این توضیحات استفاده کرده اند. بنابراین استفاده از محتوای تکراری به هیچ وجه مناسب نیست.

 

تصاویر باید با کیفیت و حرفه ای باشند. ارزش جستجوی تصاویر را در نظر بگیرید. مطمئن شوید که عناوین توصیفی هستند و مجموعه ای از اعداد نیستند، چرا که نام بیشتر تصاویری که توسط دوربین ها گرفته می شود بدین شکل هستند.

نکته مهم : تا حد ممکن عناوین تصاویر را مرتبط با محصولات انتخاب کنید و فراموش نکنید از آن ها در بخش توضیحات تصاویر نیز به همان شکل استفاده کنید.

 

  • از لینک های مناسب استفاده کنید.

زمانی که لینک هایی را به محصولات از طریق وب سایتتان ایجاد می کنید، مطمئن شوید که انکر تکست (متون لنگر) منحصر بوده و دارای کلمات کلیدی مناسبی هستند. به جای استفاده از عبارات کلی همانند “مشاهده کنید” یا “خرید کنید” از کلمات کلیدی مناسب تری استفاده کنید.

نکته مهم : اگر در بخش های مختلف وب سایت تان به صفحه مشابهی لینک می دهید، از کلمات کلیدی متفاوتی برای متون لنگر استفاده کنید. بسیاری از لینک ها با کلمات کلیدی یکسان می توانند تاثیر منفی بر روی عملکرد وب سایتتان داشته باشد.

 

  • از درج مطالب تکراری اجتناب کنید.

محتوای تکراری میتواند برای وب سایت شما و نتایج جستجوی آن خطرناک باشد. در بسیاری از وب سایت های کسب و کار آنلاین خصوصا دامنه های بزرگ که بیش از صدها محصول دارند، تمایل خاصی وجود دارد که بار ها و بارها از کلمات توصیفی مشابه استفاده کنند. زمانی را برای تجزیه تحلیل محصولات صرف کنید و توصیفات خلاقانه ای را پیدا کنید به گونه ای که تمامی آنها عین هم به نظر نرسند.

نکته مهم : به همان شکلی که شما از ابزارها در ایجاد کلمات کلیدی برای لینک های تبلیغاتی استفاده می کنید از همان روش برای ساخت توضیحات استفاده کنید. کلمات کلیدی پیشنهادی می تواند کمک خوبی برای شما باشد.

 

  • از لینک های داخلی بهره ببرید.

ساخت لینک برای موفقیت فروشگاه آنلاین شما حیاتی است و گزینه های شما را متمایزتر از دیگر سایت های اینترنتی می کند. از یک وبلاگ برای ایجاد پست هایی در مورد ویژگی های خاص و محصولات جدید، مقایسه و معرفی محصولات استفاده کنید.

 

  • از کاربری آسان وب سایتتان مطمئن شوید.

در فروشگاه آنلاین شما افراد به راحتی باید بتوانند از صفحه ای به صفحه دیگر حرکت کنند. این کار نه تنها کاربران وب سایت را خوشحال تر می کند بلکه یک وب سایت با ساختار خوب بخش مهمی از موفقیت کسب و کار آنلاین است.

نکته مهم : مطمئن شوید سبد خرید به راحتی در هر نقطه از وب سایتتان قابل دسترس است.

 

با استفاده از اسنیپت (snippet) عبارات با ارزشی را به کدهای HTML خود اضافه کنید تا موتورهای جستجو قادر باشند اطلاعاتی را که در هر صفحه محصول قرار داده اید، بهتر درک کنند.  این کار غالبا شامل مطالب بازنگری محصول و دیگر اطلاعات متنی همانند دسته بندی هاست. انواع مختلفی از اسنیپت ها وجود دارند که قابل دسترس اند.

نکته مهم : افزونه All In One Schema Rich Snippets ، افزونه ای ویژه وردپرس است که می تواند به شما در ایجاد snippet های مناسب کمک کند و قابلیت اضافه شدن به ووکامرس را به راحتی دارد.

 

  • برد کرامب ایجاد کنید.

برد کرامپ ها به موتورهای جستجوگر کمک می کنند تا بتوانند ساختار وب سایت شما را درک نمایند و همچنین به کاربران کمک می کنند تا بتوانند به سادگی در وب سایت شما گردش کنند و محصولات مورد نظر خود را بیابند.

نکته مهم : افزونه Yoast SEO به شما امکان ایجاد برد کرامب های Schema.org را با کمترین زحمت می دهد. تنها کاری که شما باید انجام دهید، فعال سازی و قرار دادن آنها در قالب سایت خود می باشد. این پلاگین امکانات متنوع دیگری از جمله امکان ایجاد ریدایرکت ها، امکان بررسی لینک ها و شناسایی لینک های خراب، امکان ایجاد نقشه سایت و … را نیز به کاربران ارائه می نماید.

 

  • به دنبال لینک های خراب بگردید.

برای کاربر چیزی بدتر از این نیست که وقتی روی محصولی کلیک می کند پیغام خطای “صفحه مورد نظر یافت نشد” دریافت کند. اما تنها کاربران نیستند که از این اتفاق ناراحت می شوند، بلکه گوگل نیز به سایتهایی که پر از لینک های خراب هستند علاقه ای ندارد. از افزونه هایی همانند Broken Link Checker برای یافتن لینک های خراب در وردپرس استفاده کنید. صفحات ۴۰۴ سفارشی ایجاد کنید.

نکته مهم : صفحات ۴۰۴ نباید خسته کننده باشند. به کاربرانتان امکان انتخاب هایی چون جستجو، رفتن به صفحات دیگر و موارد مشابه را بدهید تا عبارتی کاربر را به محصولی که مد نظر دارد هدایت کنید.

 

  • امکان بیان نظرات در صفحه محصولات را فرآهم کنید.

نمایش نظرات کاربران می تواند به دو علت اصلی به فروشگاه شما کمک کند، اولین دلیل این است که کاربران در این زمینه ها مایل به استفاده از تجربیات کاربران دیگرند. نمایش نظرات مانند این است که مردم کلمه ای راجع به محصولی حرف بزنند و همانند همین موضوع پتانسیل بیشتری به کاربران می دهد تا اینکه شما فقط محصول فروشگاهتان را توصیف کنید. این هم یکی دیگر از عواملی است که به سئوی محصولات در ووکامرس کمک می کند، زیرا افراد بیشتر از آنکه مایل به جست و جوی محصول در جای دیگه باشند مایل به این هستند که مدت بیشتری را صرف مطالعه نظرات کاربران کنند.

دومین دلیل این است که شما با خواندن این نظریات که هر کدام اعتقاد یک کاربر یا انتقاد و پیشنهاد آن است قادر به این می باشید که محصولاتتان را کاربر پسند تر و اختصاصی تر تولید کنید.

نکته مهم : مطمئن شوید امکان ارسال نظرات برای تمامی محصولات وب سایت شما وجود داشته باشد و نظرات در صفحات تمامی محصولات نمایش داده شود.

نتیجه

بهبود سئوی محصولات در ووکامرس یکی از مهم ترین عوامل است زیرا هم محصولاتتان آسان تر یافت می شود و هم فروش و شهرت فروشگاه شما را افزایش می دهد. عامل اصلی بهبود سئو محتوای کاربر پسند و مفید و داشتن ایده توصیفی می باشد که شما می توانید با توجه به نکاتی ساده این کار را انجام دهید.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاه خود را ثبت کنید!
نام خود را وارد کنید