اگر شما یک کسب و کار آنلاین و یا آفلاین دارید، اهمیت داشتن یک وب سایت و حضور آنلاین را درک می کنید. با این حال اگر این اولین وب سایت شماست و شما خودتان وب سایت خود را طراحی کرده اید، ممکن است در ساخت آن اشتباهاتی مرتکب شده باشید. خوشبختانه، اصلاح بسیاری از این اشتباهات آسان است.

 

 

در صورتی که بر وب سایت برای هدایت ترافیک کاربر به سمت خود تکیه کرده اید، پس می خواهید وب سایت شما روان، گویا و صریح باشد. در زیر به ده اشتباهی که بسیاری از مبتدیان در ساخت وب سایت خود مرتکب می شوند و راهکارهای رفع آن اشاره کرده ایم:

فقدان چشم انداز

وب سایت شما باید به یک دلیل قطعی وجود داشته باشد، نه تنها به دلیل اینکه شما فکر می کنید باید حضور آنلاین داشته باشید. شما حتما باید حتی پیش از شروع به ساخت وب سایت در مورد هدف آن تصمیم گیری کنید.
وب سایت باید یک هدف مشخص داشته باشد، به این صورت که هر صفحه در وب سایت برای تحقق این منظور کار کند. به عنوان مثال وب سایت شما می تواند برای ایجاد اعتبار و نفوذ، ایجاد منبع برای اقدامات جدید، فروش محصول و یا خدمات، دادن اطلاعات در مورد کسب و کار شما و موارد خیلی بیشتر مورد استفاده قرار گیرد.
کاربر باید با ورود به وب سایت شما بلافاصله بداند که وب سایت در مورد چه چیز می باشد.

عجله برای عرضه به بازار

به جای آنکه وب سایت خود را در اسرع وقت بالا بیاورید ، ابتدا زمانی را برای تحقیقات بازار خود صرف کنید. به عنوان مثال، اگر شما یک بازار هدف قدیمی تر دارید ، باید مطمئن شوید که وب سایت شما جهت خواندن، هضم و هدایت آسان می باشد.
با داشتن درک درستی از بازار جای این که به سادگی فضا اشغال کنید، شما قادر خواهید بود که با وب سایت خود به بازار هدف خدمت کنید.

طراحی پیچیده

یک وب سایت موفق باید تا حد امکان ساده طراحی شود و بدون زرق و برق باشد. داشتن یک طراحی بیش از حد پیچیده تنها به سردرگمی منجر خواهد شد.
هدف شما از طراحی باید ایجاد بهترین تجربه ممکن کاربر در سراسر وب سایت باشد.

طراحی بیش از حد مرسوم (مد روز)

موضوعات داغ می آیند و می روند، اما طراحی ناگذرا برای همیشه باقی می ماند. با ساخت وب سایت خود بر پشتوانه ی اصول طراحی ثابت، وب سایت شما فرای روند و مد باقی می ماند. وب سایت هایی که بر مد تکیه دارند، به سرعت منسوخ خواهند شد.

محتوای منقضی شده

اگر شما مطالب و محتوای وب سایت خود را سال ها به روز نکرده باشید، احتمالا آن با کسب و کار فعلی شما و یا آخرین استانداردهای وب به روز نمی باشد. در صورتی که مطالب موجو در وب سایت شما قدیمی باشد، بازدید کنندگان ممکن است فرض کنند شما از کسب و کار کنار رفته اید و یا به اندازه رقبای دیگر ابتکار عمل ندارید.
در صورتی که مدیریت یک وبلاگ را بر عهده دارید، حتما آن را به طور منظم به روز رسانی کنید، چرا که هیچ چیز بدتر از یک وبلاگ خالی و بدون محتوا نمی باشد.

کیفیت پایین عکاسی

عکاسی با کیفیت پایین و یا عکاسی منسوخ شده وب سایت شما را به یک وب سایت آماتور تبدیل خواهد کرد و هیچ تاثیری در جلب توجه بازدید کننده برای وب سایت نخواهد داشت.
تصاویر شما تنها در صورتی که با پیام و کسب و کار شما هم تراز باشند، کمک می کند که با مخاطبان خود ارتباط ایجاد کنید. لذا باید حتما یک عکاس حرفه ای به کار گیرید و یا از عکس های با ارزش و با کیفیت بالای موجود در اینترنت استفاده کنید.

داشتن عناصر/ لینک های شکسته

هر عنصر از وب سایت شما باید کار کند. بدین معنی که شما باید مرتبا تمام پیوند ها و صفحات موجود در وب سایت خود را آزمایش و بررسی کنید، که به هیچ عنوان کاربران با صفحه ی خطای ۴۰۴ مواجه نشوند.
همچنین باید تمام لینک های داخلی خود را بررسی کنی، تا مطمئن شوید که کاربران خود را به بن بست نمی رسانید. در این خصوص ابزارهای متعددی وجود دارد، که از کاربردی ترین آنها می توان به وب سایت deadlinkchecker.com اشاره کرد.

طراحی ضعیف لوگو

لوگوی شما یک قطعه ی مرکزی از نام تجاری شماست. با طراحی لوگو توسط خودتان و یا گرفتن یک لوگوی طراحی شده ی ارزان، شما کار زیادی برای پیشبرد نام تجاری و یا وب سایت خود انجام نمی دهید. اگر چه آرم و لوگوی شما بخشی کوچک و جزئی از طراحی شماست، اما ارتباط زیادی با کسب و کار شما دارد.

انتخاب ضعیف فونت

انتخاب فونت یکی دیگر از عناصر ظریف است که بسیاری از صاحبان کسب و کار نسبت به آن توجهی نمی کنند. فونتی که انتخاب می کنید، باید طراحی شما را کامل کرده و خوانایی مطالب شما را افزایش دهد.
در این شرایط مشورت با یک طراح حرفه ای بسیار مفید است. اما اگر ترجیح می دهید فونت را خودتان انتخاب کنید، یک فونت ساده اغلب انتخاب بهتری است.

عدم استفاده از گزینه تماس جهت اقدام (Call-To-Action)

شما باید بازدید کنندگان خود را به جایی هدایت کنید. یک وب سایت بدون فرم تماس شبیه به چیزی بیش از یک کارت ویزیت مجازی نمی باشد. هنگامی که شما وب سایتتان را به عنوان یک وب سایت با ارزش و معتبر به بازدید کنندگان معرفی کردید، باید آنها را به انجام عملی همانند ثبت نظر، پیشنهاد و انتقاد هدایت کنید.
این اقدام می تواند ثبت نام برای لیست ایمیل شما، تماس با کسب و کار شما و یا بسیاری از گزینه های دیگر باشد.

ایجاد وب سایت با تکیه بر نکات فوق می تواند مقدار زیادی کار و زمان ببرد، اما این زمان در راه درستی سپری شده است. چرا که یک وب سایت که اصولی و به خوبی طراحی شده است، قطعا به رشد بلند مدت کسب و کار شما کمک خواهد کرد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاه خود را ثبت کنید!
نام خود را وارد کنید