تغییر مسیر سایت شما به HTTPS در بسیاری از موارد مهم است. این موضوع نه تنها رتبه بندی وب سایت شما در موتورهای جستجو را بهبود می بخشد، بلکه هر داده ای که از مرورگر کاربر به سرور شما منتقل می شود را رمزگذاری می کند.

به طور کلی، با استفاده از HTTPS شما امنیت سایت خود را بهبود می بخشید و همچنین و وضعیت وب سایت خود را در چشم انداز گوگل را بهتر می کنید.

در ادامه به بررسی اینکه چرا شما باید HTTPS را به سایت وردپرس خود اضافه کنید و مراحل ساده برای انجام این روند خواهیم پرداخت.

 

ایمن سازی وردپرس با https

 

HTTPS چیست؟

شما احتمالا درباره آن شنیده اید، اما ممکن است هنوز اطلاعات کاملی نداشته باشید. برای شروع، HTTPS را به راحتی در بسیاری از وب سایت های بزرگ می توانید مشاهده کنید. در این وب سایت ها نشانی های اینترنتی به جای استاندارد “http: //” با “https: //” شروع میشود. همچنین شامل قفل کوچکی در کنار URL نیز می باشد که به معنی امن بودن سایت است.

 

اضافه کردن ssl به وردپرس

 

HTTPS مخفف Hypertext Transport Protocol Secure و به معنی پروتکل انتقال ابرمتنی امن است و از یک گواهینامه SSL برای ایجاد ارتباط امن بین مرورگر وب کاربر و سرور شما استفاده می کند. هر گونه اطلاعاتی که از طریق این ارتباط تبادل می شود، رمزگذاری شده است.

این رمزگذاری داده ها باعث می شود خواندن و یا ترجمه هر گونه اطلاعاتی که ممکن است هنگام ارتباط متوقف شوند، دشوارتر شود.

 

https چیست؟

 

چگونه HTTPS می تواند برای سایت وردپرس مفید واقع شود؟

الزامی وجود ندارد که سایت خود را به HTTPS منتقل کنید، اما وجود مزایای زیاد، این تغییر را به یک ایده خوب تبدیل کرده است.

ایمن سازی اطلاعات حساس:

اگر سایت شما اطلاعات کارت اعتباری یا سایر اطلاعات به صورت بالقوه مخاطره آمیز هستند را مدیریت کند، لازم است که آن را به HTTPS انتقال دهید.

قابل اعتماد ساختن سایت:

انتقال به HTTPS نه تنها امنیت انتقال اطلاعات را تضمین می کند، بلکه باعث می شود کاربران احساس امنیت و اعتماد کنند که وب سایت شما معتبر است و نشان دهد شما در واقع همانطوری که ادعا می کنید، هستید.

بهبود بخشیدن وضعیت SEO:

داشتن گواهینامه SSL یک عامل رتبه بندی گوگل است. البته این امر رتبه بندی شما را به طور محسوسی ارتقا نمی دهد، اما به وضعیت SEO وب سایت شما تا حدی کمک می کند.

 

به نظر می رسد که HTTPS آینده وب باشد و با انتقال وب سایت خود به آن می توانید اعتبار و نفوذ خود را در فضای اینترنت بهبود ببخشید.

 

نحوه انتقال سایت وردپرس به HTTPS

این امر بسیار ساده است. تمام چیزی که شما نیاز دارید یک گواهینامه SSL، شرکت میزبانی که از SSL پشتیبانی کند و چند پلاگین برای کمک به انتقال URL های وب سایت است. در زیر مراحل مورد نیاز برای انتقال سایت از HTTP به HTTPS را شرح می دهیم.

 

انتقال وردپرس به https
Moving to HTTPS on WordPress

 

  • گواهی SSL خود را نصب کنید.

اولین چیزی که برای سوئیچ به HTTPS نیاز دارید یک گواهینامه SSL است. شرکت ارائه دهنده خدمات میزبانی شما ممکن است آن را به صورت رایگان به همراه پکیج میزبانی وب خود ارائه دهد. یا شاید بتوانید از طریق آنها یک گواهینامه SSL خریداری یا به صورت رایگان دریافت کنید.

در غیر این صورت بهترین انتخاب Let’s Encrypt است. Let’s Encrypt یکی از محبوب ترین ارائه دهندگان گواهی SSL است. با این حال، قبل از خرید یک گواهی SSL از یک منبع شخص ثالث مطمئن شوید که ارائه دهنده میزبانی شما آن را پشتیبانی می کند.

روند نصب گواهینامه SSL به میزبانی وب شما بستگی دارد، اما اگر شرکت میزبانی شما از cPanel استاندارد استفاده کند، می توانید گواهینامه را از طریق داشبورد cPanel نصب کنید.

 

  • URL های وب سایت خود را به HTTPS منتقل کنید.

برای تکمیل فرآیند نصب، چندین مشکل وجود دارد که نیاز به تعمیر دارند. شما باید تمام URL های داخلی و لینک های خود را به HTTPS انتقال دهید.

یکی از ساده ترین راه های انجام این کار این است که پلاگین Really Simple SSL را نصب کنید. این افزونه آدرس سایت شما از طریق تنظیمات سایت به روز می کند و یک کد ۳۰۱ redirect را به تمام صفحات و رسانه های تحت HTTP اضافه کرده و آنها را به URL جدید HTTPS انتقال می دهد.

تمام کاری که باید انجام دهید، این است که این پلاگین را نصب و فعال کنید. این پلاگین تنظیمات مورد نیاز سایت شما را انجام خواهد داد.

 

  • مطمئن شوید که گواهینامه شما فعال است.

بعد از نصب گواهینامه و فعال سازی پلاگین Really Simple SSL، زمان آن است که اطمینان حاصل کنید که همه چیز را به درستی انجام داده اید.

برای بررسی سایت خود، مرورگر وب خود را باز کرده و نسخه HTTP وب سایت خود را تایپ کنید. سپس باید این تغییر مسیر به نسخه HTTPS سایت خود را مشاهده کنید. آدرس جدید شما باید یک قفل سبز در کنار خود داشته باشد و نشانی اینترنتی شما همراه با “https: //” باشد.

در نهایت، آخرین چیزی که باید انجام دهید این است که هر پیوند خارجی از سایت را به HTTPS بروزرسانی کنید. افزونه redirection ذکر شده بالا این امور را برای پیوندهای داخلی وب سایت شما انجام می دهد. اما، شما باید شخصا تنظیمات هر یک از لینک هایی که در خارج از وب سایت هستند -مانند پروفایل های شبکه های اجتماعی- را تنظیم کنید.

 

انتقال سایت شما از HTTP به HTTPS بسیار سودمند است. این پست تنها شماری از مزایای انتقال وب سایت به آن را عنوان کرد. اما این تغییر مزایای بی شمار دیگری را نیز شامل می شود. با توجه به اینکه آینده وب در اختیار HTTPS می باشد، چه بهتر است که این تغییر را هر چه زودتر در وب سایت خود انجام دهیم.

 

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاه خود را ثبت کنید!
نام خود را وارد کنید