موتورهای جستجویی مانند Google و Bing به طرز فزاینده ا‌ی در حال ساخت باکس اطلاعات (Information box) از Structured Data های یافته شده هستند، برای بعضی از جستجوها، باکس اطلاعات که گراف دانش (Knowledge Graph) هم گفته می‌شود را در سمت راست صفحه نتایج می‌توانید مشاهده کنید.

به ‌عنوان ‌مثال، جستجویی درباره نمایش نویسنده معروف انگلیسی، William Shakespeare انجام می‌ دهیم، در سمت راست، مجموعه ‌ای از داده ‌ها درباره ویلیام شکسپیر را می‌ توان مشاهده کرد. این داده‌ها از به شکل Google Knowledge Graph درج ‌شده ‌اند.

 

باکس اطلاعات (Information Box) یا Knowledge Graphs

 

البته Google تنها موتور جستجویی نیست که گراف دانش می‌ سازد و به عنوان ‌مثال مایکروسافت نیز Knowledge Graph به اسم Satori دارد.

قبل از هر چیزی باید بدانید که ما در نتایج گوگل چندین باکس با هدف‌ های مختلف داریم و در ادامه مطلب ما به معرفی دو نوع از باکس ‌ها می پردازیم.

 

معرفی باکس اطلاعات (information box)

باکس اطلاعات یا گراف دانش که در سمت راست نتایج بعضی از جستجو ها نمایش داده می شود، اطلاعات مفیدی از عبارت مورد جستجو در اختیار کاربران می گذارد. گوگل از سایت ‌های مختلف که مورد تایید خودش است اطلاعات را ایندکس میکند و در نتایج جستجو نشان می دهد.

باکس اطلاعات از نوع Rich Answers است و می توان گفت گوگل اکثر نوشته ‌های داخل باکس اطلاعات را از سایت ویکی پدیا استخراج می ‌کند و وقتی شما نام برندهای معروف را جستجو می کنید خلاصه‌ای از آن برند در سمت راست همراه با نتایج جستجو نشان داده می شود.

اگر زبان موتور جستجوی گوگل شما فارسی باشد باکس اطلاعات به شکل فارسی برای شما نمایش داده میشود و اگر زبان گوگل انگلیسی باشد باکس اطلاعات به زبان انگلیسی نشان داده می شود، البته اگر اطلاعات در ویکی پدیا به این زبان‌ ها ترجمه شده باشد.

 

باکس اطلاعات نوکیا

 

در باکس اطلاعات اصولا موارد زیر درج می ‌شود:

  • آدرس شرکت یا دفترکاری
  • شماره تلفن
  • ساعات کاری
  • امتیاز
  • لوگو و عکس‌های مربوط به شرکت
  • آدرس شرکت در نقشه و…

 

چگونه باکس اطلاعات را در نتایج جتسجوی گوگل برای شرکت خود بسازیم؟

می توان گفت این عمل مستقیما دست شما نیست و نمی توانید چنین باکس‌ هایی را برای سایت خود در نتایج جستجو بسازید. گوگل براساس محبوبیت نام برند شما، تعداد دفعات سرچ شده نام برند، میزان لایک، اشتراک گذاری و فالورهای شما در صفحات رسمی شبکه‌ های اجتماعی و به شکل کلی براساس فاکتورهایی که خودش مد نظر دارد و اینکه چقدر میتواند به برند شما اعتماد کند، چنین باکس ‌هایی را برای سایت شما در نتایج جستجو ایجاد می کند.

توجه کنید که درست است این عمل مستقیما دست شما نیست، ولی با داشتن سیاست‌ های مناسب و گذر زمان می توانید به نتیجه لازم برسید. به این مورد توجه کنید که برای اضافه کردن شبکه‌ های اجتماعی به این باکس اطلاعات باید از داده‌های ساخت یافته (structured data) استفاده کنید. ولی بقیه موارد را گوگل از اطلاعات موجود در ویکی پدیا فراخوانی میکند.

 

معرفی باکس بیزینس (Business box)

نحوه درج اطلاعات موجود در باکس بیزینس برخلاف باکس اطلاعات است و شما خودتان مستقیما تایین می کنید که چه اطلاعاتی در آن قرار بگیرد.

 

باکس بیزینس مایکروسافت

 

در باکس بیزینس اصولا موارد زیر درج می‌ شود.

  • آدرس شرکت یا دفترکاری
  • شماره تلفن
  • ساعات کاری
  • امتیاز
  • لوگو و عکس‌های مربوط به شرکت
  • آدرس شرکت در نقشه و …

برای ثبت چنین اطلاعاتی باید به Google Business مراجعه و اطلاعات لازم را تکمیل نمایید.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاه خود را ثبت کنید!
نام خود را وارد کنید